המרפאה בניהולו של ד"ר משה קוליקובסקי, מומחה בתחום, וממייסדי החברה  הישראלית לרגל סוכרתית וריפוי פצעים. הטיפול יינתן ע"י צוות רפואי משולב הכולל רופאים מתחומים שונים, אחיות  מומחיות לריפוי פצעים, תזונאית , שירות  פיזיותרפיה לימפתית ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

ממיפוי שערך המרכז הרפואי זיו עלה כי אחד השירותים הרפואיים הנחוצים ביותר והחסרים באזור הוא מרפאה לריפוי פצעים קשי ריפוי. מדובר במרפאה שאליה מגיעים מטופלים לאחר טיפול ראשוני שמוצה, אך לא הביא לריפוי הפצע, ונדרש מענה מקצועי ע"י צוות מתחומים שונים במסגרת בית החולים. בהמשך חלק מהמענה יינתן ע"י תא הלחץ שצפוי להיפתח לקראת סוף השנה בזיו. 

המרפאה החדשה תטפל בכל סוגי הפצעים כגון: פצעים בגפיים תחתונות על רקע מחלת הסוכרת, פצעי לחץ, פצעים על רקע אי ספיקה ורידית, חתכי ניתוח שהזדהמו  ו/או  שוליהן נפרדו, פצעים  משנית  לחבלה, פצעים על רקע מחלות אוטואימוניות ועוד. אחד התחומים העיקריים -אך לא רק- הינו טיפול בכף הרגל הסוכרתית, הנפוצה לצערנו מאוד בקרב תושבי הצפון. חשוב לציין כי סוכרת  הינה  מגיפה עולמית. על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הסכרת בישראל (9.7%) גבוה מהממוצע במדינות אירופה (6.3%). שיעור חולי הסוכרת באזור הצפון גבוה יותר- מעל 14%, בהשוואה לשיעור של כ-11% במרכז הארץ.

בשל  הפרעות  בזרימת הדם  לגפיים  תחתונות  ופגיעה עצבית ברגליים, חולה סכרת עשוי לפתח פצע (כיב) ובהמשך זיהום שיכול להוביל עד כדי  קטיעה של גפה. מהספרות  הרפואית  אנו  למדים שכ 25-30% מחולי הסוכרת מפתחים במהלך חייהם פצע בכף הרגל  שיכול להתדרדר  לנמק  ובהמשך גם לקטיעה של  גפה  ולנכות וירידה תפקודית בעקבותיה. 

לפי נתוני משרד הבריאות לשנת 2019, השיעור הגבוה ביותר של קטיעות גפיים על רקע סוכרת היה בצפון (20 ל 100 אלף, הממוצע הארצי 14.6, ואילו בתל אביב הוא עומד על 10.3). השרות החדש יספק מענה בלעדי בנושא הזה לתושבי הגליל, מרמת הגולן ועד כרמיאל ואף דרומית לה, שנאלצו עד כה לנסוע רחוק כדי לטפל בפצעים קשי- ריפוי. 

ד"ר משה קוליקובסקי: "הטיפול בפצעים קשי-ריפוי, מחייב התאמה למטופל, למחלות הרקע ולהיקף הפצע וחומרתו. המרפאה החדשה תאפשר להעניק את השירות לכל מטופל באופן אישי ומקצועי יחד עם צוות רב תחומי".

פרופ׳ סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו: ״המרכז הרפואי זיו ממשיך בפיתוח וקידום שירותי בריאות, כחלק מחזון של הנגשת שירותים רפואיים מצוינים נוספים לתושבי הצפון אצלנו בזיו, קרוב לבית״.