הישג בינלאומי נוסף למרכז הרפואי שיבא: המגזין ניוזוויק דירג את בית החולים בתל השומר כאחד מבתי החולים ה"חכמים בעולם" מתוך 330 בתי חולים שנסקרו. הדירוג מציין את בתי החולים המהווים מרכזי מצוינות דיגיטלית, בינה מלאכותית, נתונים והטמעת טכנולוגיות מתקדמות.

הדירוג של ניוזוויק מתמקד בזיהוי בתי החולים המובילים בעולם מבחינת שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ושירותי בריאות דיגיטליים. הוא מבוסס על מדדים רחבים של איכות, חדשנות, והטמעת טכנולוגיות בשירותי הבריאות. במונח "בית חולים חכם" הכוונה היא לא רק לחדשנות במכשור רפואי או במערכות דיגיטליות, אלא גם לאופן שבו הם מסייעים בקבלת החלטות רפואיות מדויקות יותר, שיפור חווית המטופל והתייעלות תהליכים קליניים וניהוליים.

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: עשרות מיליונים ימותו מזיהומים עמידים לאנטיביוטיקה
יעבוד להם? בריטניה תאסור פרסומות ג'אנק פוד בשעות צפיית ילדים

דירוג בתי החולים החכמים של ניוזוויק משקף את ההתפתחויות המהירות בטכנולוגיה רפואית בעולם המודרני. בשנים האחרונות, התפתחות הבינה המלאכותית, ניתוח הנתונים, ביג דאטה, רובוטיקה, וטכנולוגיות טלמדיסין. הדירוג נבנה על פי היכולת של בתי החולים לאמץ את הטכנולוגיות הללו ולשלב אותן בשגרת העבודה הרפואית.

בתי חולים שנכללים בדירוג נחשבים למובילים בשימוש בכלים מתקדמים, כמו תיק רפואי דיגיטלי, ניתוחים רובוטיים, בינה מלאכותית לאבחון ולתכנון טיפולים מותאמים אישית, וטכנולוגיות המאפשרות למטופלים גישה מרחוק לשירותים רפואיים.

בית החולים בתל השומר. רובוטיקה כבר מתחילת הקורונה  (צילום: פלאש 90)
בית החולים בתל השומר. רובוטיקה כבר מתחילת הקורונה (צילום: פלאש 90)

תהליך הדירוג מתבצע על בסיס סקרים מקצועיים והתייעצות עם מומחים בתחום הבריאות. ניוזוויק בשיתוף עם חברת המידע Statista אספו נתונים ממספר רב של בתי חולים ברחבי העולם. הדירוג מבוסס על קריטריונים כמו שימוש בטכנולוגיות חדשניות הכוללות בינה מלאכותית ורובוטיקה, קישוריות דיגיטלית, חדשנות קלינית, וניהול חכם של משאבים רפואיים.

שיבא תל השומר, הידוע כמוביל בתחום הבריאות הדיגיטלית בישראל, דורג השנה במקום ה-10 בדירוג העולמי מתוך 330 בתי חולים שנסקרו ברחבי העולם.  מיקומו הגבוה של שיבא הוא תוצאה של השקעה בשנים האחרונות במערכות פיתוח טכנולוגי המבוססות על בינה מלאכותית. בין היתר הקים שיבא בתחילת מגפת הקורונה בית חולים וירטואלי, שילב רובוטים וטלמדיסין בטיפול בחולים, והתפתח לכדי הקמת בית החולים הוירטואלי הראשון. בבית החולים גם מפתחים מערכות בינה מלאכותית משוכללות, אחת מהן כבר מסייעת למתמחים בתורנויות לזהות חולים בסיכון מוגבר. 

בשנים האחרונות דירג ניוזוויק את שיבא גם כאחד מבתי החולים הטובים בעולם: בדירוג השנתי שכולל כ-2,300 בתי חולים, דורג שיבא בשנה שעברה במקום ה-11, לצד בתי חולים מובילים בעולם ובהם מאיו קלינק, קליבלנד קליניק, צ'ריטה בגרמניה ואחרים.