ראש השנה הוא חג שמסמל התחלה חדשה, ובין היתר, מסורת של מאכלים סמליים שמביאים לברכה ושפע. כמו בכל שנה, החג צמוד גם ליום כיפור וסוכות, אף הם מלאים במאכלים, חלקם עלולים להוביל לעלייה במשקל.

מתי הכי מומלץ? והאם נטול קפאין באמת עדיף? כל מה שלא ידעתם על קפה
"עד כה טיפלנו בקרוב ל-460 פצועים": בתי החולים בצפון מתפקדים תחת האש

"ערב ראש השנה הוא האתגר התזונתי הראשון בתקופת תשרי עם כל המאכלים המסורתיים שעל שולחן החג", אומרת הדיאטנית הראשית של קופת חולים מאוחדת, ד"ר סיגל סופר, "כדי למנוע עלייה במשקל, יש לזכור לאכול בצורה מודעת עם תכנון קל מראש".

ד"ר סופר ממליצה להתייחס אל הסעודה כאל "ארוחת טעימות": "רוב המשפחות מחלקות את ההכנות וכל אחד מביא ממיטב המאכלים המיוחדים והמסורתיים שלו. אם על השולחן מספר מנות חלבון כמו דג, עוף או בקר וכבד קצוץ, ניתן לקחת מעט מכל סוג ולדאוג שמנות החלבון יהוו כשליש מהצלחת. שליש נוסף כדאי להקדיש לפחמימות ולחלק בין 2-3 כפות אורז, תפוח אדמה ומעט חלה. כדאי למלא לפחות שליש מהצלחת בירקות טריים, אפויים ומבושלים. כשמדובר בקינוח, שהרי חשוב שתהיה לנו שנה טובה ומתוקה, אפשר לבחור את זה שאנחנו הכי אוהבים - פרוסת עוגת דבש או סלט פירות או לפתן, או לקחת מעט מכל סוג על צלחת קטנה. הקפידו לשתות מים ולא שתייה מתוקה במהלך הארוחה".

הקלוריות:

תפוח בדבש
120 קלוריות

חצי רימון
83 קלוריות

דג אפוי
220 קלוריות

פרוסת חלה
140 קלוריות

גזר מבושל
50 קלוריות

כבד קצוץ
300 קלוריות

קוסקוס עם ירקות
250 קלוריות

עוף בדבש
350 קלוריות

מרק עוף עם קניידל
150 קלוריות

פרוסת עוגת דבש
200 קלוריות

• הערכים למנה אחת