סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, חשפה את תיקה הרפואי והצהירה שהיא "בריאה ומסוגלת למלא את תפקידה כנשיאה במידת הצורך". זאת בעוד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, בן ה-78, טרם פרסם את מסמכיו הרפואיים, למרות שהבטיח לעשות כן במהלך ריאיון באוגוסט האחרון.

על פי דוח הרפואי שפורסם מטעם רופא הבית הלבן של האריס, ד"ר ג'ושוע סימונס, היא תוארה כ"בת 59 בריאה, עם היסטוריה רפואית שכוללת אלרגיות עונתיות ואורטיקריה (פריחה עורית)". סימונס הוסיף כי היא נוטלת תרופות ללא מרשם לטיפול באלרגיות, וכי הפריחה העורית שלה מטופלת באמצעות אימונותרפיה לאלרגנים בשלוש השנים האחרונות.

התעלפויות ופציעות רכיבה: 2,842 נזקקו לטיפול רפואי במהלך הצום
פריצת דרך טכנולוגית: בזמן חלום - שני אנשים הצליחו לתקשר זה עם זה

הדוח ציין כי האריס מעולם לא חוותה תסמינים חמורים של אלרגיה כמו אנגיואדמה או אנפילקסיס, והיא מנהלת אורח חיים בריא הכולל תזונה מאוזנת, פעילות אירובית יומית וחיזוק שרירי הליבה. עוד נכתב כי היא שותה אלכוהול מדי פעם במתינות ואינה משתמשת במוצרי טבק.

האריס. אלרגיות עונתיות (צילום: רויטרס)
האריס. אלרגיות עונתיות (צילום: רויטרס)

"היא מחזיקה בכושר הגופני והמנטלי הנדרשים לביצוע התפקידים הנשיאותיים, כולל אלה של המפקדת העליונה וראש המדינה" סיכם הרופא את חוות דעתו.

מבדיקה רפואית שביצעה האריס באפריל האחרון עולה כי תוצאות הבדיקות שלה היו תקינות, כולל כל הבדיקות השגרתיות ובדיקות הדם. נוסף על כך, מצבה העור נחשב "תקין" למעט נזקי שמש קלים באזורים החשופים לשמש.

הנוהג לפיו מועמדים לנשיאות מפרסמים את תיקיהם הרפואיים הינו מקובל, וכן נהוג כי נשיאים מבצעים בדיקות רפואיות שנתיות. עם זאת, זוהי הפעם הראשונה שהאריס מפרסמת את תיקיה הרפואיים לציבור הרחב.

טראמפ. טרם חשף את תיקו (צילום: רויטרס)
טראמפ. טרם חשף את תיקו (צילום: רויטרס)

מנגד, טראמפ, שהתחייב בחודש אוגוסט לפרסם את מסמכיו הרפואיים, עדיין לא עמד בהתחייבותו. הפעם האחרונה שבה פרסם נתונים רפואיים כלשהם הייתה בנובמבר 2023, אז פרסם מכתב בן שלוש פסקאות, בו נכתב ע"י רופאו ד"ר ברוס ארונוולד, שטראמפ נמצא "במצב בריאותי מצוין" אך חסר פירוט לגבי תוצאות בדיקות דם, לחץ דם, משקל, מצבים רפואיים נוספים או תרופות שניטלות.

קמפיין הבחירות של האריס מתכוון לשים זרקור על גילו של טראמפ ועל מצבו הבריאותי, במיוחד לקראת הבחירות לנשיאות הקרבות בעוד שלושה שבועות. גילו של הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן בן ה-81, עורר חששות בקרב הבוחרים במהלך קמפיין הבחירות, וטראמפ תקף את ביידן שוב ושוב על גילו וכינה אותו בשמות גנאי כמו "Sleepy Joe".

האריס, בת ה-59, השיקה לאחרונה קמפיין פרסומי שמדגיש את גילו של טראמפ ושואל מה יקרה אם יאבד את כשירותו לתפקיד. בפרסומת נראים קטעי וידאו של טראמפ כשהוא ממלמל דברים באירוע ציבורי, ומגיש חדשות בפוקס ניוז מציין, "הנשיא לשעבר, הוא כבר לא בכושר כמו שהיה בעבר".