גוברות ההערכות שסינוואר חוסל: מומחי רפואת הפה ואורתודנטיה שבחנו את מבנה הלסת של הגופה שנמצאה בהריסות בעזה, מאשרים כי מדובר במערכת שיניים ייחודית הזהה לחלוטין לזו של יחיא סינוואר.

על פי המומחים קיימים כמה מאפייניים יחודיים במבנה הלסת הזהה של הגופה לבין זו של סינוואר: על פי רוב השיניים מחולקות על פי מספרם הייחודי. לדברי המומחים, שן מספר 31 נמצאת בהטייה משמעותית, קיים רווח המכונה "דיאסטמה" בין שיניים מספר 31 ו-32. רווח דומה נמצא בין שינייים 11 ו-21. בנוסף קיים שבר הנקרא "פיצוחים" האופייני בשן מספר 21.  בתוך כך שן מספר 41 גבוהה ממישור הסגר.

זיהוי גופות באמצעות שיניים הוא תהליך חשוב וחיוני, במיוחד במקרים בהם הגופה אינה ניתנת לזיהוי חזותי עקב נזקים קשים כמו שריפות, תאונות קשות או פגיעות מלחמה. השיניים הן חלק מהגוף העמידים ביותר בפני תנאים קיצוניים, ולכן הן שומרות על מאפיינים ייחודיים גם כאשר שאר הגוף ניזוק.

יחיא סינוואר. זיהוי ודאי באמצעות טביעת אצבע, DNA או מבנה שיניים (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
יחיא סינוואר. זיהוי ודאי באמצעות טביעת אצבע, DNA או מבנה שיניים (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)

הזיהוי מתבצע על ידי מומחה לרפואת שיניים משפטית (פורנזית), שמשווה בין צילומי רנטגן, תיקים רפואיים, מבנה השיניים וסימנים ייחודיים של הנפטר, כגון סתימות, כתרים, או טיפולי שורש, לבין ממצאי השיניים של הגופה. גם סימנים גנטיים בשיניים יכולים לסייע, ולעתים נעשה שימוש בטכנולוגיות דנטליות מתקדמות.

תהליך זה חיוני לזיהוי ודאי של גופות במקרים בהם שיטות אחרות, כמו טביעות אצבע או בדיקות DNA, אינן אפשריות או מוגבלות.

יש לציין כי סינוואר שהה בכלא ישראלי, ועל כן סביר ששמורים צילומי שיניים שלו וכן טביעות אצבע או די אנ איי. שילוב של נתונים אלה מאפשר לזהות בוודאות גופה, אולם פעמים רבות די גם באחד מהם, הייחודי לכל אדם ואדם, כדי לאפשר זיהוי מוחלט.