ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (רביעי) הצהרה לכבוד יום ירושלים. "באמצע המאה ה-19 כבר היה רוב יהודי בירושלים. כמובן, זה לקח עוד מאה שנים עד שחזרנו וכוננו את מדינתנו ואת ירושלים כבירתנו הרשמית", אמר. "זה לקח עוד 19 שנים עד היום הגורלי הזה ב-1967, ששחררנו את ירושלים ואיחדנו אותה מחדש. איחדנו אותה. היא פרצה לאופקים חדשים, היא נהייתה עיר, מטרופולין ענק בישראל. אנחנו בונים אותה, אנחנו בונים בתוכה ואנחנו מאפשרים לכל תושביה חיים טובים יותר". 

נערכים לפיגועים ולירי הטילים: המשטרה מתכוננת ליום ירושלים
"הסתה של גורמי טרור": במשטרה מגיבים לסערה ברשתות לקראת מצעד הדגלים

נתניהו התייחס גם לאיומים הביטחוניים על ירושלים. "אנחנו מחויבים לשמור על הביטחון של ירושלים, להבטיח את שגשוגה, ולהמשיך את תנופתה. אנחנו עושים זאת גם מול כל האיומים סביבנו, לאחרונה במבצע 'מגן וחץ', אבל כל הזמן. האיומים לא בהכרח פוסקים, אבל היכולת שלנו להתמודד מול אויבינו, להדוף אותם, ולהבטיח את הביטחון שלנו בירושלים ובכל חלקי מדינתנו זה מאבק תמידי - יחד אנחנו יכולים לו". 

צעדת הדגלים (ארכיון, צילום: מרק ישראל סלם)
צעדת הדגלים (ארכיון, צילום: מרק ישראל סלם)

בתוך כך, במשטרה נערכים לקראת אירועי יום ירושלים, בראשם צעדת הדגלים. בתום הערכות מצב שקיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, המשטרה דרוכה בכוננות שיא כדי להתמודד עם כוונות לאירועי פח"ע ואפילו ירי טילים. עם זאת, במשטרה מבהירים כי לא קיים איום קונקרטי של ירי טילים לעבר ישראל.

על סמך ניטור ברשתות ומידע מודיעיני נעצרו כבר 15 חשודים בניסיון להפר את הסדר או לפגוע בקיומן של החגיגות והצעדה, ועוכבו 32 חשודים, מרביתם תושבי מזרח ירושלים.

גורם בכיר במשטרה מסר ל"מעריב": "שום גורם זר לא יכתיב את אורח החיים בירושלים ובכלל במדינת ישראל, כל ניסיון לבצע מעשה טרור או להפר סדר יטופל באופן המיידי. כוחות פרוסים כבר החל מהלילה והאירועים יתקיימו כסדרם וכמנהגם בשנים האחרונות, לרבות מעבר לשער שכם. לא תותר בשום אופן צעדה בתוך הר הבית וכל ניסיון להפר את הסדר יטופל ביד נוקשה". המשטרה תבצע חסימות צירים ותאבטח את המשתתפים כדי למנוע חיכוך ככל שניתן.