לקראת הרגע ההיסטורי של הפעלת הקו האדום ברכבת הקלה ביום שישי הקרוב, יצאה היום (רביעי) נסיעת המבחן האחרונה עם שרת התחבורה מירי רגב ואנשי תקשורת רבים.
נוסעים ברכבת באזור תל אביב? שימו לב לשינויים בשבוע הבא
כמה טוב שעליתם הביתה: 215 עולים חדשים עלו ארצה - ונקלטו במהרה
סמוך ליציאת הרכבת הקלה מתחנת ארליך בשדרות ירושלים בתל אביב הפגינו עשרות פעילי מחאה שנדרשו לשמור על מרחק. הם צעקו "דמוקרטיה" והניפו דגלי ישראל. הרכבת התעכבה בכמה דקות בשל חסימות בדרך אבל הרגע ההיסטורי הגיע כשנכנסה לתחנה.
שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "זה סיור אחרון לפני הרגע שכולנו חיכינו לו". כשנשאלה על השבתת הרכבת בסופי השבוע אמרה רגב: "יש סטאטוס קוו וחוק. שבת הוא יום מנוחה ונשמור על הסטטוס קוו".
איציק נהג הרכבת סיפר: "כבר שנתיים אני מחכה לרגע הזה, אני עובד בחברת מטרו שמפעילה את הקו הזה, עברתי קורס של ארבעה חודשים וכל הזמן חיכינו לתחילת ההפעלה".
בתשובה לשאלה כיצד הוא חש לנוכח העיכובים, אמר: "זה היה מתסכל אבל חשוב שכל הבדיקות נעשו והכל מוכן, זה העיקר".
מנכ"ל נת"ע חיים גליק: "זה רגע מרגש, לא ישנתי כל הלילה. זו בשורה ענקית".
הקו האדום מתחיל מפתח תקווה ומשם ממשיך דרך ציר ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן עד מרכז תל אביב בתנועה תת קרקעית. בשדרות ירושלים הקו חוזר להיות עילי והוא מסתיים בבת ים. אורך הקו כ-24 ק"מ, מחציתם מתחת לפני הקרקע, והוא כולל 34 תחנות. הנסיעה מפ"ת עד בת ים תימשך שעה ו-20 דקות.
בשלב הראשון התדירות תהיה כל 5-6 דקות כאשר יופעלו 26 רכבות שכל אחת מהן תוכל להסיע 500 נוסעים. על פי התוכנית יגיעו עוד 10 רכבות והתדירות תרד לכל 3 דקות. הצפי הוא שתוך כמה חודשים כ-250 אלף איש ישתמשו כל יום ברכבת הקלה.