סרן אביחי מולה, מ"פ מסייעת בגדוד שקד, שהגיע ראשון לזירת הטבח במסיבה ברעים שיתף היום (שלישי) על התמונות הקשות ועל ההתקלות במחבלי חמאס ששהו באזור. 

סרן מולה סיפר: "אנחנו תפסו קו ביו"ש, במקביל ליישוב חשמונאים, מודיעין עילית. התעוררנו לבוקר מורכב. המג"ד התקשר אלינו, עשינו הערכת מצב, אמרנו שאנחנו לא נשארים אדישים. חתרנו למגע, לקחנו את הדוידים מהגזרה, ירדנו שלושה חפ"קים, חפ"ק מובנה חוליה, נהג, קשר, מ"פ ועוד לוחם. ירדנו שלושה חפ"קים, אני בינתיים במסייעת. נסענו על כביש 6, הגענו למרחב, לקחנו לכיוון אופקים, ומהרגע שעלינו לכביש הזה, כל 10 מטר אתה רואה גופה, רכבים הפוכים. מלחמה".

"אתה מזהה, פה מחבל, פה שוטר, פה אזרח. מראות לא קלים, לא קל לאחוז את זה בעיניים. ידענו שאנחנו באים להתקלות. אנחנו הגענו לשם להערכתי בתשע וחצי בבוקר. אנחנו מקצה לקצה בלי הנהגים פרקנו תשעה אנשים. חברנו שם לאיזו נקודה, אנחנו רואים טנק שמסתבר שגנבו אותו. כל הדרך חסומה עם רכבים הפוכים. חברנו שם לאיזה כוח, אנחנו רואים מלא פצועים. מספרים לנו על מסיבה, הבנו את הסיטואציה, בהובלת המג"ד התחלנו להתקדם, עשינו יישור קו, תנועה לקראת מגע, התחלנו להתקדם ביער. מזהים תנועות חשודות, ופותחים עלינו באש. התחלנו להגיב, להשיב באש, המג"ד והמ"פ מבצעית נתנו חיפוי, אני יצאתי באיגוף, והתחלנו להוריד אותם. מורידים מחבלים ומתקדמים, עד שהגענו למתחם המסיבה. הצלחנו להשתלט על המתחם, הרבה מחבלים היו שם".

עוד סיפר סרן מולה כי הצוות שלו חיסל בין שמונה ל-11 מחבלים, והוסיף: "היו גם אנשים שהתחילו לברוח לעזה, אז ירינו בהם. כל מי שהיה מחבל ווידאנו שהוא מת, לנטרל את האירוע הזה. הגענו לשם, והאירוע מורכב. אתה רואה סביב המאה מאתיים גופות, של אנשים, ילדים. כשהגענו לשם זה כבר היה השעה עשר וחצי, מתחילים לפנות פצועים ובני ערובה. פינינו להערכתי בין שלושים לארבעים בני ערובה. הם החזיקו אותם כבני ערובה. באחת ההיתקלויות זיהנו שני מחבלים מחזיקים מישהו כפות, זה המצב, זו הסיטואציה. לצערנו הוא כבר היה מת, הם סחבו אותו כגופה, לדעתי הם רצו לקחת אותו כשבוי".

"אנחנו מגיעים לשם, קברי אחים. נתנו לנו מידע לא לירות על המכולות הצהובות והפחים כי יש בני ערובה שמסתתרים. תוך כדי שאנחנו מתחילים חילוצים חברו אלינו גם שלושה אנשים של כוח מצדה, אחד מהם היה פראמדיק. הם הולכים להעניק טיפול לפצועים, כמויות של פצועים, כולם היו שם בהלם. באחד השלבים עשינו נקודת איסוף פצועים, ובאחד הרגעים אנחנו שומעים צעקות ממכולה צהובה, מתחילים לפרוץ את המכולה, פותחים את המכולה בכוח, ואתה רואה גופות על פסולת, אנשים פצועים ואנשים שלא נפצעו שהם חיים שם. התחלנו להוציא אותם, תוך כדי מגיחים אלינו מכיוון רעים, קצת יותר מכיוון עזה, שני אופנוענים, אחד עם RPG אחד עם קלץ', איך שזיהינו פתחנו באש".

"חיסלנו את המחבלים, אחד המחבלים ניסה לברוח, הקשר שלי נתן אש וחיסל אותו. לא היה אמבולנסים, לא היה מה לעשות, כל רכב פנוי, רכב אזרחי שהתניע, אמרנו לו 'קח את הגופה, את הפצוע, סע לברזילי, לסורוקה'. המג"ד שלי שם תפס פיקוד על הכול. משם אחרי זה המשכנו לכיסופים. שכולם יהיו חזקים, יש פה צבא רציני, צבא חזק. נשאר רק להיות מאוחדים".