יגאל וסינדי פלש ז"ל נרצחו בביתם בכפר עזה במתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, גיסם אבידור שוורצמן שמתגורר יחד עם אשתו וביתו הקטנה בסמוך לביתם שיתף: "היינו סגורים בממ"ד במשך 20 שעות. כל הזמן הזה היינו בקשר עם המשפחה שלי בבאר שבע ועם המשפחה של אשתי בבית 100 מטר מאיתנו. רק שבוע קודם הם חזרו להתגורר בביתם, הם גרו בבאר שבע בזמן שהבית היה בשיפוצים. הם לא הספיקו לעשות אפילו חנוכת בית". 

"המנוולים חיים באושר ואנחנו מושפלים": שיחה מזעזעת נוספת של מחבל ממתקפת הפתע

"ב-6:30 חצי בבוקר היו פיצוצים מאוד חזקים. זה הרגיש שזה נופל ממש קרוב. קפצתי מהמיטה ורצתי לקחת את הילדה לממ"ד איתנו, ההפצצות לא הפסיקו ואז בסביבות 7:30 קיבלנו הודעה שיש מחבלים בקיבוץ", שחזר. "הסתגרנו אבל לא תיארנו את הכמות שנכנסה לקיבוץ. בסביבות 9:30 בבוקר קיבלנו הודעות על פצועים קשה מהכיתת כוננות. הסתגרנו בבית, החזקתי כל הזמן את הדלת סגורה". 

"בסביבות השעה 16:30 אנחנו שומעים שמחבלים מנסים לפרוץ להם לבית ובשעה 5 ההודעה האחרונה שקיבלנו זה שהמחבלים פורצים את הממד ומאז לא שמענו מהם יותר. לא הצלחנו לעכל בכלל כמה גדול האסון. אמרו לי שכל היחידות המובחרות נלחמות בקיבוץ".

עוד שיתף: "הגודל של האירוע לא ניתן לעיכול בכלל. הכול השתנה בשנייה. מעבר לטרגדיה האישית והקולקטיבית. כל הקיבוץ הפוך, מפוחם. בתים שרופים. חורי כדורים בכל מקום. כפר עזה היה גן עדן והפך לעזור מלחמה. בכביש היו ערמות של גופות מחבלים. לפי מה שאנחנו מבינים השיקום של הכפר ייקח שנים. אני מאוד מקווה שהצבא והממשלה יצליחו לעשות את התפקיד הכי בסיסי שלהם - להחזיר את הביטחון לתושבים לתמיד. אם יצליחו לעשות את זה, אנחנו נחזור".

בתוך כך, בני משפחתם של יגאל וסינדי ז"ל פתחו בקמפיין מימון המונים להנצחת זכרם ושיקום הקהילה. יגאל היה חקלאי והקדיש את כל חייו לעבודת אדמה. סינדי הייתה מתנדבת שהגיעה מארצות הברית לבדה בשנות השבעים. "הכספים ילכו להנצחתם בארץ ובארה"ב שם משפחתה של סינדי ז"ל ושיקום קיבוץ כפר עזה וחיינו. איבדנו את כל חיינו, את הבתים שלנו, את הרכבים שלנו אבל הכי חשוב לנו להנציח את זכרם של שני האנשים החשובים האלה", אמר. עד כה הצליחו לגייס בני המשפחה סכום של כ-100 אלף דולר.