מפונים, מבולבלים מעודף מידע? צוות מתנדבים מדהים הקים את אתר “עוטף עורף”, שבו מרוכזות כל העמותות והגופים שיכולים לסייע לאנשי העוטף: מציאת דיור זמני, סיוע כלכלי, עזרה בלימודים ועוד: otef־oref.co.il.

"הילדים התחילו לבכות": פגיעות ישירות בגוש דן | צפו בתיעוד ההרס
סינוואר: "מוכנים מיד לעסקה כוללת להחזרת כל החטופים בעזה" | כל הפרטים

יוזמה פרטית קטנה ומרגשת: רז שלו, מורה לגיטרה מקיבוץ עמיר שנמצא על קו הגבול בצפון, מציע בימים אלה קורס גיטרה אונליין, ללא עלות, פתוח לכל מי שרוצה. לפרטים: 050־6930403

מצפון תיפתח הטובה: צוות משק תמם ירכוש ויאסוף מהחקלאים בדרום את התוצרת המקומית, וזו תימכר בשוק האיכרים שיתקיים ביום רביעי בגבע כרמל. בואו בהמוניכם.

ראש המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס חוסל (צילום :דובר צה"ל)

מארחים מפונים ורוצים להנעים את זמנם עם קצת תרבות? מרכז סוזן דלל משדך בין אמנים למארחים, ושולח אנשי מחול ותנועה למופע ולפעילות ללא כל תשלום. לפניות: 054־2161197

פעילות התרמה למען ארגון נפגעי פעולות איבה תתקיים ב־46 סניפי "טיב טעם". פתחו את הארנק.

בכל שעה: 500 מטפלים, בהם פסיכולוגים ועובדים סוציאליים מכל רחבי העולם, זמינים לשיחות עבור כל מי שחש במצוקה נפשית, בהתאמה אישית לכל מקרה, גיל ושפה - הודות ליוזמה פרטית של קורל פרידן, שהקימה את ח.ל.ו.ם (חמ”ל לאזרחים ומטפלים). כל הטיפולים ללא עלות, יש לשלוח וואטסאפ למספר 053־8450950

תורמים ערכות יצירה של חנוך פיבן לילדי מפונים: רוכשים עבורם ערכה ב־10 שקלים מטרמינל העיצוב בבת ים, והיא נשלחת ללא כל עלות לילדים שנאלצו לעזוב את בתיהם: 052־3229217

נפגעתם בפרנסה? ישראכרט תסייע לעסקים קטנים להתאושש מהירידה בהכנסות בתקופה המאתגרת ותעמיד את הנכסים השיווקיים והפרסומיים הדיגיטליים שלה לקידומם, ללא עלות כספית. פרטים באתר ישראכרט.

פחד כפול

חולי סרטן עלולים לחוש מצוקה וחרדה מוגברות בעקבות המצב, אבל יש מה לעשות. למשל: להתנדב

כל חולה או מחלים מסרטן פוגש בשלב מסוים פחד וחרדה, בין שזה הפחד מטיפול שעתיד לקרות ובין שמדובר בפחד מחזרתה של מחלה לאחר סיום הטיפולים. גיא תבורי, עובד סוציאלי המלווה חולים ומנחה קבוצות, מייעץ מה לעשות כשהפחד מסרטן פוגש חרדה קיומית בימים אלו.

1. מותר הכל, זה ממש בסדר. לפחד, להיות עצוב, להיות מנותק, להרגיש הקלה אם לא קיבלנו צו 8 כי שחררו אותנו על רפואי, או להרגיש אשמה על זה שכולם שם ואנחנו לא - כל רגש או מחשבה הם לגיטימיים ונורמליים.
2. חזרו ל”כאן ועכשיו”: לקפל כביסה, לחתוך סלט, לדבר עם אדם אחר. כשאנחנו שוקעים במחשבות הן מתגלגלות כמו כדור שלג, הדרך לצאת מהן היא על ידי מיקוד במה שקורה כאן ועכשיו.
3. הרפיה פיזית: היו ערים לגוף. אם אתם יושבים קפוצים – התרווחו; אם הנשימות שטוחות ומהירות - נשמו עמוק; אם אתם מרגישים פתאום שהידיים סגורות - הרפו.
4. זה הזמן לתוכן חיובי: דרמה, קומדיה, אפילו סטנד־אפ – עדיפים בהרבה מהסרטונים הרצים ברשת.
5. היו באינטראקציה עם הסביבה: שיחה, התכתבות, קבוצה, כל דבר שקשור במפגש עם אנשים אחרים (לייקים לא נחשב), קבוצות צמיחה ולוח בוגרים בהחלט כן.
6. התנדבו: האכלת בעלי חיים, בישול, שיחות, אריזה - מלאו את הזמן שלכם בפעילות איכותית ותורמת.
7. כתבו מה מלחיץ: בין שאלו חששות הקשורים למצב המדיני ובין שלמצב הרפואי, היו ערים לגורמי הלחץ, מצאו פתרונות אפשריים (גם אם אלה לא הפתרונות האידיאליים).
8. היזכרו מה עוזר לכם בדרך כלל, מה עזר לכם בעבר בהתמודדות עם פחד או חרדה, וישמו אותו כעת.
9. תכננו את הזמן: מלאו את היומן ביוגה, הכנת אוכל בריא, מפגשים חברתיים – אלה עדיפים בהרבה על ימים שלמים של גלילה ברשתות וצפייה בחדשות.
10. אתם לא לבד! קיימות עמותות וקהילות בקבוצות התמיכה בפייסבוק, בטלפונים או בהודעות. מצרפים לכם את פרטי ההתקשרות והקבוצות לחולי סרטן הדם: [email protected] או בוואטסאפ 054־6060422

תומכים בלוט”ר

אותה שבת ארורה, הייתה יחידת הלוט״ר בין הראשונות שהתייצבו ביישובי העוטף. הצוותים נטרלו בהצלחה מחבלים רבים, חילצו פצועים וסייעו להחזרת השליטה ביישובים. במהלך הקרבות איבדו את חייהם חמישה לוחמים, גיבורי ישראל שהגנו בגופם ובנפשם על אדמת מדינת ישראל ותושביה, בהם גם רס״ן במיל’ רועי נגרי ז”ל, מפקד צוות לוחמים ביחידת הלוט״ר, בן 28 בנופלו. רק לפני חודשיים התחתן עם שי אהובתו. חתונה מלאת אהבה ושמחה שנגדעה בצער ברגע אחד ארור.

נגרי זל בחתונה (צילום: אלבום משפחתי)
נגרי זל בחתונה (צילום: אלבום משפחתי)

בימים אלו עמותת לוט”ר יוצאת בקמפיין גיוס המונים לטובת מספר מטרות, בהן ליווי לוחמי היחידה בסדיר ולוחמי מערך המילואים, ליווי משפחות שכולות, טיפול וסיוע לפצועים ולמשפחותיהם, טיפול וליווי פוסט־טראומה וסיוע ברכישת ציוד ללוחמים. לתרומות: 053־5570369 ובאתר התרומות jgive.com.

התרומות שריגשו אותי

שק זהבי בקיבוץ זיקים הפך לשטח צבאי סגור בעקבות המלחמה ובית האריזה נסגר. 50 דיירים מ"מגדלי הים התיכון" שמעו את הסיפור והתגייסו: הקימו בית אריזה במבנה בבאר טוביה, הביאו שולחנות וכיסאות והחלו לארוז יחדיו בהתנדבות. ההתנדבות היא לזכרה של לבנת קוץ, שהיא ומשפחתה נרצחו בקיבוץ כפר עזה. קוץ ז"ל הייתה צריכה לחגוג יומולדת 50, ולפני שנרצחה ביקשה במקום מתנות ליום הולדתה שיצאו להתנדבויות. הדיירים החליטו לאמץ את משק זאבי ויגיעו בכל יום להתנדבות בתקופה הקרובה.

סבים וסבתות למשק (צילום: באדיבות מגדלי הים התיכון)
סבים וסבתות למשק (צילום: באדיבות מגדלי הים התיכון)

רחמנים בני רחמנים: בעלי החיים שנותרו מאחור בפינת החי בקיבוצים רעים וסעד הועברו לטיפול ב"מדבריום" בבאר שבע, וקיבלו מחדש בית חם וטיפול מסור במיוחד. בין היתר התקבלו עזים, ארנבונים, שרקנים, תרנגולות, ברווזים, צ’ינצ’ילות ו – הפתעה - נחשים.

המחלצים באים: קבוצת שלמה יצאה למבצע חילוץ מיוחד למען תושבי כפר עזה, הכולל השבה של 35 כלי רכב פרטיים, שבעליהם פונו מכפר עזה לקיבוץ שפיים ונזקקו להם. צוות המשימה יצא בהתנדבות מלאה ובתחושת שליחות וכלל שבע משאיות להובלת רכבים וצוותים מרשימים. כצ’ופר, קיבלו התושבים גם שובר לשטיפה.