עו"ד דודי זלמנוביץ', ממקימי מטה משפחות החטופים והנעדרים, מסיים את תפקידו בגלל יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולשכתו ובעקבות הביקורת על הפגישה החפוזה עם ראש הממשלה.

"על פי ההלכה אי אפשר לערוך לה הלוויה": ראיון מצמרר עם אמה של שני לוק | צפו
זועק לשמיים: הניו יורק טיימס חשף את המחדל של המודיעין

בהודעה מטעם המטה נכתב: "נוכח ההאשמות שהוטחו בפני דודי זלמנוביץ' שלא בטובתו, נעתרנו לבקשתו לחדול בשלב זה מכל פעילות". עוד נכתב, כי "לבקשת הנהלת המטה, עו"ד דודי זלמנוביץ׳ הסכים למלא התחייבות אחרונה ולשאת דברים בנוגע למאמצים להחזרת החטופים והנעדרים במסגרת כנס עורכי הדין הגדול בעולם המתקיים בפריז, אליו יטוס אחר הצהריים על חשבונו".

ממטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר כי "החזרת החטופים והנעדרים הינה המשימה היחידה שעומדת בפני אלפי המתנדבים במטה המשפחות היקרות, שהוקם בכוחות משותפים ובהתנדבות מלאה על ידי דודי זלמנוביץ', רונן צור וחיים רובינשטיין. תוך 72 שעות הקמנו אופרציה העוטפת את משפחות החטופים והנעדרים בכל נושא. מתחילת הדרך הרחקנו כל הקשר פוליטי ישיר או עקיף מהמטה וממשפחות החטופים המיצגים את כל עם ישראל וכך יהיה גם בהמשך".

מחאת החטופים בעזה מחוץ לבנייני האו"ם (צילום :מטה החטופים והנעדרים)

באשר לטענות שהועלו ביחס לזהות המשתתפים בפגישה עם ראש הממשלה, ביקשו במטה להבהיר כי "את הפגישה ביקשו עו"ד זלמנוביץ' (שמשפחתו הינה בין משפחות החטופים ובת משפחה אחרת מקרבה ראשונה ניצלה מהתופת ותשעה מחבריה הקרובים נרצחו בסמוך אליה) ורונן צור בשם המשפחות. תיאום הפגישה נעשה על דודי ורונן צור מול גורמי ממשל שונים".

עוד נמסר, כי "מלבד שלושת אנשי צוות המטה, רשימת הנוכחים בפגישה (שבעה בני משפחה שלא היו בפגישה הקודמת אצל רה"מ) הוכנה על ידי רובינשטיין בשיתוף צוות משפחות במטה וכללה נציגים מעוטף עזה, מהמסיבה ומאזורים נוספים. בנוסף יודגש, כי לאף גורם ממטה המשפחות לא היה קשר לקביעת המשתתפים שהשתתפו מטעם ראש הממשלה. כמו כן, הפניה הראשונית לדובר המטה רובינשטיין, על מנת לזמן בני משפחות לפגישה, נעשתה כשעה לפני תחילת המפגש עם ראש הממשלה".