חייו של אביב הברון, עורך המוסף לשבת של 'ידיעות אחרונות', השתנו לבלי היכר לפני חודש ימים: אחת מאחיותיו נרצחה במהלך חדירת מחבלי חמאס לשטחי עוטף עזה, אחותו השנייה נחטפה, שניים מגיסיו נרצחו גם הם, אחייניתו, בעלה ושני ילדיהם נחטפו, זאת לצד שני קרובי משפחה נוספים, אחת מהם בת 12 בלבד. בשיחת שקיים הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM, סיפר הברון על האובדן הכבד לצד התקווה להחזרת בני משפחתו.

עמיחי אליהו: "להטיל פצצת אטום על עזה, חיי חטופים לא חשובים משל חיילים"
סגן הרמטכ"ל לשעבר: אם הדבר הבא יקרה - סימן שהפסדנו במלחמה

"קמנו משבעה שלישית ברציפות", סיפר הברון בפתח השיחה. "עכשיו אנחנו לא באבל, וגם תוך כדי השבעה לא היינו מרוכזים באבל אלא במערכה להחזרת החטופים. אנחנו מותשים מלהקריא את הרשימה פעם אחר פעם. עשרה מבני המשפחה שלנו היו בבארי באותה השבת, חלקם אנשי בארי וחלקם הגיעו לחגוג את סוכות. שני הגיסים שלי נרצחו, אבשלום ואביתר, אחותי הקטנה לילך נרצחה, שושן אחותי הגדולה בעזה יחד עם עדי, הבת שלה, בעלה טל, הילדים נווה בן ה־8 ויהל בת ה־3, שרון, אחותו של אבשלום, ובתה נועם בת ה־12. לילות כמעט אין, והם עוברים בעשייה". 

"עכשיו כל המאמץ מתמקד בתקשורת ישראלית כדי להציב שוב ושוב את החשיבות של החזרת החטופים בשורה ראשונה יחד עם חיסול חמאס ולא סנטימטר אחד מאחורה", הבהיר. "הלילות, אם יש בכלל לילות, הם קצרים. זה אובדן כל כך גדול, אנחנו רחוקים מלהתחיל לעכל אותו. שום קשר ושום עדכון אין לנו, הסטטוס הוא שהם חטופים. מאז לא שמענו שום חידוש בעניין. גם בני משפחתי שנרצחו הוגדרו כחטופים. אין לי ביטחון בכלום, יש לי הרבה תקווה אבל שלושתם נרצחו בשבת בבארי. לרגע הם לא היו חטופים. זה חלק מהבלאגן הגדול שמאפיין את המערכת". 

עוד הדגיש, כי "תפקידנו הוא להציב את זה בראש סדר העדיפויות. איך עושים את זה? כולנו משאירים זאת למקבלי ההחלטות. זה לא פחות חשוב מהמטרה הצבאית. אני רוצה להאמין שבתוך הקבינט המצומצם, המסרים שאנחנו מחלחלים אליהם עוברים קדימה ומוצגים שם בדרגת החשיבות העליונה. אני שומע בשוליים את קפסולות הרעל שטוענות שהקיבוצניקים אשמים באירועים, אנחנו צריכים להיות שם במסות הרבה יותר גדולות כדי לצעוק את הקול השפוי". 

מפקד גדוד 53, סגן-אלוף סלמאן חבקה ז״ל שמספר על הקרב שניהל בבארי בשבת ה-7 באוקטובר. צילום: דובר צה"ל

על האפשרות לפרסם את הסרט שהכין דובר צה"ל לתיעוד הזוועה, אמר: "אני באופן אישי לא מסוגל לראות את הסרט הזה, אבל אם יש גורמי מקצוע שחושבים שמבט בזוועות יועיל במשהו, אני איתם".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm