תיעוד של קצין צה"ל שאמר כי חודש אוקטובר "בניכוי ההרוגים והחטופים היה חודש משמח" וכי בזכות המלחמה "הארץ, כולל עזה ולבנון היא שלנו" - עורר סערה ברחבי הרשת.

בעקבות המלחמה, לוין הודיע לבג"ץ: "אכנס את הוועדה לבחירת שופטים תוך 15 ימים"
צה"ל חושף: כך חמאס משתמש בילדים כמגן אנושי לצרכי טרור | תיעוד

בסרטון, שהפך ויראלי, נראה הקצין, שעומד על במה כשלצידו נגנים ולפניו קהל, נושא דברים כשלצידו דגל ישראל.

"אני יושב ומדמיין שבימים האלה אין את ההרוגים, הפצועים והשבויים. ברגע שאני מזיז אותם מהמסך אני נשאר עם החודש הכי משמח בחיים. אני אסביר לכם למה", אמר הקצין.

"מאז שנולדתי לפני יותר מ-40 שנה הגענו לשלב שעם ישראל עולה קומה, עולה כיתה. אנחנו סוף סוף מבררים מי אנחנו. נולדנו לפני 75 שנה בלידה מחודשת. התבססנו. גדלנו, מתחילים לשנות זהות. מי אנחנו? מה זה טוב? מה זה רע? מה זה רשעה? מה זה טומאה? מה אנחנו באים לבשר", המשיך.

"עוד דבר שאנחנו מבררים הוא - הארץ היא שלנו. כל הארץ! כל זה! כולל עזה! כולל לבנון! כל הארץ המובטחת! אנחנו הולכים לחזור בגדול! גוש קטיף הוא כזה קטן לעומת מה שנגיע אליו!", הוסיף וזכה לתשואות. "אנחנו מבשרים לעולם מה זה טוב וצדק ומוסר וערכים, ולכן אנחנו נשבית את הרוע ונמגר את חמאס, את האויבים".

דבריו של הקצין עוררו סערה בקרב משתמשי הטוויטר.

אחד הגולשים כתב: "האדם הזה הוא רב בצה"ל, לא מפקד. יש לנו דמויות כאלה בשל שזירת התפקידים הדתיים באומתנו, ולעתים, הקנאים שביניהם גורמים לצרות, כפי שיכול לקרות עם כל דת. אני מצפה שהוא יפוטר בגלל דבריו".

אחר כתב כי "חשוב להתייחס לאמירות כאלה בזהירות ולשקול את ההקשר שבו הן נאמרו. סכסוכים לאומיים ובינלאומיים יכולים להיות נושאים רגישים ביותר".

גולשת נוספת הוסיפה כי דבריו  של הקצין הם "חולניים".

תגובת דובר צה"ל: התנהלות הקצין העולה מהתיעוד אינה עומדת בקנה אחד עם ערכי ופקודות הצבא. הקצין זומן לבירור אצל מפקדיו והוא יטופל בהתאם. צה״ל לא יאפשר שיח פסול מסוג זה בין שורותיו - בשגרה או בלחימה".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]