הכנסת אישרה הלילה (חמישי) באופן סופי את הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי לטובת העסקים, העצמאים והעובדים, לאחר שעברה בקריאה שנייה ושלישית במליאה. במסגרת התוכנית יקבלו עסקים עם מחזור מכירות של עד 400 מיליון שקל פיצוי על ירידה בהכנסות בתקופת המלחמה, במידה וההכנסות נפגעו בשיעור של 25% לפחות. הפיצוי יתבסס על ההוצאות הקבועות של העסק, ויכלול פיצוי של עד 22% מהוצאות אלו.

במקביל עצמאים בעלי הכנסות של עד 300 אלף שקלים יקבלו מענקים לפי נוסחה המתבססת על עומק הפגיעה בהכנסות. כמו כן כוללת התכנית הקלות בקבלת דמי אבטלה לעובדים שייצאו לחל"ת בתקופת המלחמה. על אף העובדה שתושבי גבול הצפון פונו בתחילת המלחמה בשל חשש ממשי לאיום מצד חיזבאללה, ועסקיהם מושבתים בצורה מוחלטת - הם אינם כלולים בתוכנית הסיוע. כעת, גיורא זלץ, ראש מועצת גליל עליון, מביע את התנגדותו להחלטה שלא כוללת את תושבי הצפון ביישובי קו העימות הצמודים ללבנון.

ראש המועצה האזורית העליון, גיורא זלץ בתגובה תקיפה להחלטת הממשלה אתמול: "לפי החלטות ממשלת ישראל קו העימות לא שייך למדינת ישראל. אם אנחנו לא נחשבים - שרים, חברי כנסת ומנ"כלי משרדי הממשלה אתם לא רצויים בגליל העליון".

"הממשלה איבדה את הצפון": העסקים בגבול הצפוני דורשים להיכלל בתוכנית הפיצויים

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ: "החלטת הממשלה אתמול שלא לתת פיצוי לאנשים ועסקים ולא לבטל ארנונה בקו העימות, אלא רק לאלו שפונו בהנחיית מדינה היא יריקה בפרצופם של כלל התושבים בגליל העליון. עד שלא תתוקן ההחלטה, אני מבקש מהשרים, חברי הכנסת, מנכ"לי המשרדים, אל תגיעו לגליל העליון, לא נקבל אתכם".

זלץ הדגיש: "פינוי תושבים בגליל העליון, אותו אישרה הממשלה, נעשה משיקולים מבצעיים של מיקום יחידות הצבא במרחב, לא בשל הסיכון לחיי התושבים וחוסר היכולת לחיות בתוך אזור לחימה צבאית ללא מממ"דים, ללא מיגון מבני חינוך ובתי הספר. אני כראש המועצה בהתאם להערכת מצב והערכת סיכונים, ביקשתי מכל מי שאיננו נחוץ להתפנות. לפי החלטות ממשלת ישראל קו העימות לא שייך למדינת ישראל, דרום לבנון זה כאן. אתם לא רוצים אותנו, אנחנו לא רוצים אתכם, אל תגיעו לגליל העליון. שוב יישובי קו העימות לא מעניינים את ממשלת ישראל".