היום (רביעי) נערכה מסיבת עיתונאים של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים של הרופאות והרופאים בישראל וביניהם, המטפלים בימי שגרה בחטופים הנמצאים בעזה, זאת בדרישה להעניק טיפול רפואי וסיוע הומניטרי מיידי לחטופים בעזה. 

מסע"ת משפחות החטופים, שידור באדיבות וואלה!

כידוע, בשבת השחורה של ה-7 לאוקטובר, נחטפו לעזה למעלה מ-240 אזרחים וביניהם קשישים, נשים, ילדים ותינוקות. רבים מהאזרחים החטופים והנעדרים נמצאים בתנאים מסכני חיים ונזקקים בדחיפות לטיפול בתרופות מצילות חיים וטיפול בפציעות. במסיבת העיתונאים יציגו את הצרכים הרפואיים והסכנות הרפואיות הנשקפות לחטופים בהיעדר טיפול רפואי ראוי.

במסיבת העיתונאים השתתפו בני משפחות החטופים ולצידם פרופ' ציון חגי, יו״ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' חגי לוין ראש מערך הרפואה במטה המשפחות ועו״ד לאה ופנר, מנכ״לית ההסתדרות הרפואית. לצידם השתתפו גם המטפלים האישיים של חלק מהחטופים וביניהם: ד"ר עדי פוקס המטפלת בחטוף עומר ונקרט, פרופ' ארנון אליצור המטפל ביגל יעקב שחמאס פרסם סרטון שלו מהשבי, ד"ר יפעת ויגיסר המטפלת בחטוף רז בן עמי וד"ר שרון קלייטמן, המטפל ביפה אדר. האירוע נערך בהנחיית גלעד עדין. 

הילד יגיל יעקב, שחמאס פרסם סרטון שלו מהשבי (צילום: אבשלום ששוני)
הילד יגיל יעקב, שחמאס פרסם סרטון שלו מהשבי (צילום: אבשלום ששוני)

פרופ' חגי לוין אמר: "כרופאים אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לעזור למי שזקוקים לכך, אנחנו כבני אדם מחויבים לא לעמוד על דם רעינו. כרופא ואדם - אני עומד בשבילם. אנשים חפים מפשע נחטפו לפני 40 ימים - בהם תינוקות, ילדים, נשים, גברים, קשישים, חולים ופצועים. נכים וצרכים מיוחדים. מי מטפל בהם עכשיו? אנשים שזקוקים לכך, הם ימותו בלי סיוע רפואי, חייהם נמצאים בסכנה. כולם זקוקים לטיפול רפואי, אוכל ויטמינים ואור יום ודברים נוספים. הם צריכים את הרופאים שלהם - נשמע מהרופאים על חלק מהצרכים הרפואיים שלהם. חלק מהחטופים לא יכולים לדבר לכן אנחנו חייבים לדבר בשבילם". 

עו"ד לאה ופנר, מנכ"לית ההסתדרות הרפואית: "חושבים שהארגונים הרפואיים בעולם ואנשי הרפואה בעולם לא יכולים להתמקד בנושא הזה. הם צריכים לקרוא לשחרור החטופים. אני מקווה שמה שתשמעו מהרופאים יראה עד כמה הרופאים הם הפה של חולים". 

ד"ר עדי פוקס, רופאתו של עומר ונקרט והוריו: "עומר הוא בחור צעיר, מנהל מסעדה. הוא אוהב לרקוד ואת החיים הטובים. הוא נסע למסיבה הזו כדי לחגוג את החיים אבל במקום זאת הוא נחטף ע"י החמאס - מאז, השבת השחורה הזו מלווה אותנו. אני מתגעגעת אליך. אני יודעת שאתה סובל עכשיו - אנחנו חזקים בשבילך, תישאר חזק בשבילנו". 

בת דודתו של נטע דויטש סיפרה: "הוא אמור לחגוג בר מצווה בעוד שבועיים, ואנחנו מקווים שהוא יחזור בזמן. כל מי שמכיר אותו יודע שהוא ילד מצחיק, אוהב לשיר ולרקוד, ילד חכם. אנחנו מתגעגעים וזה קשה שאנחנו לא יודעים כלום עליו ועל המצב שלו, אנחנו לא יודעים מה מצבו הרפואי גם. אנחנו דואגים לו ולאחיו אנחנו צריכים עזרה בלהחזיר אותו בחיים".

רופאו סיפר: "כשאני מסתכל על התמונה של יגיל, ומשווה לתמונה ששוחררה ממהלך השבי, זה שוב את הלב שלי. אני פה כדי לדבר בשמו של יגיל שמטופל במרפאה שלנו לאלרגיה מאז 2015. הוא סובל מאלרגיה לאגוזים - אם הוא יאכל אפילו גרגר קטן הוא יפתח אלרגיה מסכנת חיים, אם לא יקבל טיפול רפואי, באמצעות אפיפן ופינוי לבי"ח לטיפול נוסף - הוא יהיה בסכנת חיים". 

עוד הוסיף: "אני לא יודע מה הוא מקבל שם לאכול. אני לא רוצה לחשוב מה עובר לו בראש, איך הוא יודע שאין שם אגוזים. אני יודע שהוא לא יסמוך עליהם - והמציאות היא שכל ארוחה שהוא אוכל שם - זה כמו רולטה רוסית. אני קורא לצוותי הרפואה בעולם ובמיוחד לרופאי האלרגיה שמודעים לסכנה שהוא נמצא בה - תדרשו את שחרורו המידי או לפחות שייראה ע"י הצלב האדום ויקבל אפיפן". 

ד״ר שרון קלייטמן, המטפל ביפה אדר, אמר בשיחה עם מעריב: "רופאי ישראל מחויבים לבריאותם של תושבי המדינה ואם מסתכלים על ההסתדרות הרפואית, מאז ומתמיד נלחמנו למען מערכת בריאות חזקה ואיתנה למען התושבים. לאחר המשבר של ה-7 באוקטובר, אנחנו מסתכלים על מערכת הבריאות ומסיירים בבתי החולים ומרפאות הקהילה וגאים במערך הבריאות. התעשתנו מהר מאוד מאז ה-7 באוקטובר, רואים את צה"ל חזק מאוד, עם ישראל חזק מאוד, מלוכד ומאוחד. כולנו מחויבים לשחרורם של החטופים, לא נישן ולא ננום לרגע עד שישוחררו כולם הביתה בריאים ושלמים". 

מה אומרים בחו"ל?
"להסתדרות הרפואית יש קשרים מסועפים וטובים עם המקבילים שלנו בעולם, מקיימים קשרים יומיומיים ומסבירים מה קורה במדינה. רובם תומכים בנו ומעריכים את הרפואה בישראל ומבינים את האילוצים והמצב. אנחנו נוסעים להשתתף בכנסים בעולם בשביל להציג את העמדה הישראלית ומקבלים אהדה גדולה אחרי שהם שומעים ממקור ראשון מה קרה ב-7 באוקטובר ואנחנו ממשיכים יומיום".

אתם בקשר עם רופאים בעזה?
"כל הרופאים היום בעזה, כמעט כולם, המומחים בתחומים מסוימים, קיבלו הכשרה במדינת ישראל. אבל לצערי בסיטואציה הזו, אין קשר איתם בגלל המצב. חמאס מאיים על כולם, מבחינתם אם רופא יתקשר וידבר עם רופא ישראלי זו בגידה, אז אנחנו זהירים עם זה".