7 באוקטובר היה עבור דריאה רייס נקודת מפנה. מאז שהחליטה להתגייר ב‏־2018, לאחר שגדלה בקהילה נוצרית - שלדבריה הייתה "קיצונית, בסגנון כת" - הרגישה קשר חזק לישראל. 

ביום הזה הרגישה כאב גדול וצורך לתת מעצמה באופן מיידי למען עם ישראל, שעבורה הוא המשפחה השנייה שלה. "תמיד חיפשתי משהו רוחני שמתאים לי, ויהדות תמיד הייתה חלק מהחינוך הדתי שלי. למדתי הרבה על העם היהודי, ובלי שהייתי מודעת לזה באמת היהדות כבר הייתה חלק מהתרבות הדתית שלי. הבנתי שזו הדת שהנשמה שלי רוצה להתחבר אליה, והיא הפכה לחלק מהותי מהחיים והזהות שלי", אומרת דריאה.

דריאה, שעובדת בתעשיית הפינטק האמריקאית, הודיעה לממונים עליה כי היא נוסעת לשבועיים לישראל על מנת להתנדב, עלתה על מטוס והגיעה היישר למרלו"ג החירום של ארגון פתחון לב - שם סייעה באריזת תרומות למשפחות מפונות, לתושבי הדרום והצפון ולכוחות הביטחון.

"זאת טרגדיה עצומה שפקדה את ישראל. זה הבית השני שלי, והיה לי ברור שאני צריכה להיות פה כשהכי צריכים אותי", היא אומרת. "ישראל היא המקום שבו הנשמה שלי חיה. מצאתי כל כך הרבה סולידריות, עומק ומשמעות פה".

דריאה לא הסתפקה בפרק ההתנדבות הראשון, ואף שמאז שבה לארה"ב - היא כבר הזמינה טיסה לתקופת חג המולד, שבה תשוב לפתחון לב על מנת להמשיך ולתרום למען ישראל. 

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב, אומר ל"מעריב": "מחמם את הלב לראות את התרומות וההתנדבות שמגיעות מהקהילה הבינלאומית תחת קורת הגג של פתחון לב, והסיפור המרגש של דריאה מדגיש עד כמה חזון הארגון לשבור את מעגל העוני נוגע ברבים. אם יש משהו שאותם מראות קשים ב־7 באוקטובר הביא עמם, זה הוא אובדן האמון באנושות ובאנושיות, וכאן - 78 ימים לתוך הלחימה - אנחנו מצליחים להחזיר את האמון באנושות".