אורלי יצחק, מנהלת עסקית בקיבוץ מנרה, התראיינה הבוקר (ראשון) ב-103FM, וסיפרה על הפגיעות שספג הקיבוץ. "הקיבוץ בנוי מבניינים עם מספר קומות מסוגים שונים, בין 4 דירות בבניין עד ל־15 דירות בבניין. יש לנו כרגע 9 פגיעות ישירות בבניינים. הבניינים האלה יכולים להכיל 6 דירות. הבניין עם הכי דירות שנפגע, שם היו שני נ"טים ו־15 דירות יש שם". 

שמונה חיילי צה"ל נפלו ברצועה; גל תקיפות עוצמתיות בלבנון
אב החטוף נגד הפגנות המטה: "קומץ שלא מבין את האירוע"

עוד הוסיפה: "להגיד לך מה רמת הנזק? אני לא יודעת. יש בתים שנשרפו כליל, יש בתים שאסור לנו להיכנס עד שיבדקו את היסודות שלהם, אבל כל פגיעה אצלנו היא פגיעה שההשפעה שלה על מספר רב של בתים בגלל האופן שבו בנויה מנרה.

יש מקומות שבהם כתוב 'פגיעה ישירה, לא ברור היקף הנזק'. 86 בתים עברו נזק, בין אם זה נזק היקפי מהדף, בין אם זה נזק בתשתיות שלהם. 9 בוודאות נהרסו כליל. מפגיעות של הנ"ט, כשהוא כל כך קרוב וזה פוגע בבית שיש בו 6 דירות, בית אחד נשרף, הוא הרוס כליל. 

סביר להניח שהבית מעליו או מתחתיו גם כליל, אבל אני לא סופרת אותם. אני קוראת להם פגיעה היקפית. כל הדלתות נעקרות, החלונות נשארים ללא המסגרת בכלל, גשם זלעפות נכנס וחודר אל תוך הבית. כל חוטי החשמל בבניין הזה גלויים לחלוטין והם חיים, אז צריך לנתק אותם, משהו כמו ק"מ של ביוב הרוס במקומות האלה. לא דיברנו אפילו פעם אחת על כסף. אנחנו לא רוצים למקסם ולא לעשות את עצמנו מסכנים יותר ממה שכבר גם ככה עשו". 

היא קראה למתן סיוע רב יותר ליישובי הצפון שפונו: "כמו שבדרום יש את 'תקומה', יש אלוף לכל יישוב, יש מישהו שמתכלל אותם, אני מבקשת לדעת על שולחנו של מי נמצא הצפון על מנת שאוכל לפנות אליו, להראות את המצב, לדבר ולתכנן את העתיד. ברגע שתיגמר המלחמה, אני חושבת שאנחנו צריכים ללכת ליישוב שיקלוט אותנו לאורך הזמן שבו אנחנו צריכים לסדר את היישוב". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm