אתמול פורסם כי לוחם נפטר לאחר שנדבק בפטריה קטלנית במהלך הלחימה ברצועת עזה. הלוחם הגיע עם פציעה קשה בגפיים לבית החולים "אסותא", שם זיהו כי נדבק בשדה הקרב בפטריה עמידה לטיפולים. בעקבות עמידותה של הפטריה לטיפולים, לא הצליחו הרופאים שנלחמו על חייו להצילו. ד"ר קובי סטרכילביץ, מנהל המחלקה למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות בבית החולים "הדסה" בירושלים, התייחס היום (רביעי) למקרה המצער בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM. "יש הרבה מאוד חיילים שנפצעו ושהגיעו לבתי החולים, ומיעוט זניח מהם לקה באיזשהו זיהום, ומתוך אותם אלה שהזדהמו, מיעוט עוד יותר זניח לקה בזיהום קשה ובזיהום על ידי פטריות", אמר. 

"יש לנו שר אוצר פחדן וראש ממשלה שלא יעז להתעמת עם שרי הקואליציה"
אחיו של עמנואל מורנו נגד חלוץ ואולמרט: "הם הרגו אותו ואחראים להרג בני"

הוא הסביר כי "בפציעות, יש בעצם הפרה של שיווי משקל בין הגוף שלנו לבין הסביבה שאליה אנחנו נחשפים. זה קורה בהרבה מתארים, זה קורה גם בפציעות קרב. אני יכול לתת דוגמה אולי ממקרה אחר. כולנו זוכרים שאם אנחנו נפצעים ונחשפים לאדמה, אז אנחנו זוכרים שיכול להיות שאנחנו נידבק בטטנוס, ולוודא שאנחנו מחוסנים כנגד החיידק המסוים הזה".

לדבריו, "יש שם (בעזה) אדמה כמו שיש כאן ויכולים להיות שם מים מזוהמים כמו שיש כאן, זה לא שונה. יש בעזה את אותה אוכלוסיית חיידקים, פחות או יותר כמו שיש בישראל. יש שם אולי מעט חיידקים שהם טיפה עמידים יותר, אבל גם אצלנו יש למרבה הצער חיידקים עמידים, אז אין איזשהו הבדל. אני יכול להגיד שמתוך מאות החיילים שהגיעו אלינו ל'הדסה' ושהם היו אוכלוסייה שמייצגת את מה שקרה בכלל בתי החולים, אז מיעוט זניח הגיע עם זיהום שנגרם על ידי איזשהו חיידק עמיד, וגם החיידקים העמידים האלה, הם כאלה שנפוצים בקהילות בישראל".

פעילות כוחות דובדבן ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

עוד אמר: "יש פטריות באדמה. בכל רגב אדמה יש הרבה יצורים חיים שאנחנו חיים איתם בשיווי משקל, גם חיידקים וגם פטריות. כאשר האדמה הזאת עולה באוויר, אז כל היצורים האלה, אנחנו יותר עלולים להיחשף אליהם, ואם יש פציעה באזור של הגוף שלנו שהוא נחשף לאותה אדמה ולאותם חיידקים ופטריות שיש שם, אז הם עלולים להיכנס משם".

בהמשך הדגיש כי "תנאים סניטריים לא רלוונטיים לעניין הפטריות, חשוב להדגיש את זה. אני עוד רוצה לומר שלכל החיידקים ולפטריות יש לנו היום תרופות, והחיילים היום יודעים להביא את החיילים לבית החולים, וככל שמביאים אותם מהר, יודעים היטב לנקות את הפצעים ולטפל בפצעים בצורה טובה מאוד בהקדם וזה מוריד את הסכנה לפציעות. אם חלילה יש חיילים שמופיע אצלם זיהום, אז עומדים בפנינו הכלים לנסות ולזהות בהקדם את אותם מחוללים ולתת להם את הטיפול האופטימלי". 

סייע בעריכת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM