שבע משפחות שכולות חושפות שבעה מכתבים אחרונים שכתבו יקיריהן הלוחמים רגע לפני שנפלו בקרבות במלחמת “חרבות ברזל" ומספרות על הרגע שבו המכתב הגיע וכיצד הוא שופך אור על אופיים של הגיבורים. סגן פדיה מנחם מרק (22) ז"ל, מפקד מחלקה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ב־31 באוקטובר 2023.

לקריאת הפרויקט המלא >>

סערת חוק הגיוס חוזרת: גנץ משוכנע שלממשלה אין פתרון ממשי
צה"ל חוזר לג'בליה: כמה זמן צפויה להימשך הפעולה בצפון הרצועה?

“משפחה אהובה! ימים מאתגרים עוברים על העם ועל המשפחה שלנו בפרט. אנחנו חזקים! עם ישראל חזק, צה"ל חזק! אני שומר עליכם ואיתכם בלב. אנחנו הולכים למחוק אותם. ‘ארדוף אויבי ואשיגם לא אשוב עד כלותם’. ניפגש בקרוב בעז"ה. עם ישראל חי".

אורית מרק אטינגר, אחותו של פדיה: “פדיה שלח לנו את המכתב ב־13 באוקטובר, יום שישי לפני שבת, הוא כתב את זה גם בהודעה בוואטסאפ המשפחתי וגם שלח מכתב עם פרחים שהוא הכתיב לרבנות מה לכתוב אז זה לא כתב היד שלו. זה מעיד על מקום הביטחון שלו, הוא מאוד האמין בארץ ובמדינה, גם כשכילד חווה בגיל 15 פיגוע ירי בהר חברון ואבא שלי נרצח לו מול העיניים ואמא שלי נפצעה אנוש.

ההודעה שפדיה מנחם מרק כתב  (צילום: צילום מסך)
ההודעה שפדיה מנחם מרק כתב (צילום: צילום מסך)

זה מצב שיכול היה לערער את הביטחון והאמון שלו במדינה אבל הוא מאוד האמין בצבא ובעם, לכן היה חשוב לו להתגייס ולהיות לוחם ומפקד. הייתה בו גם אופטימיות, הוא תמיד אמר שיהיה טוב ונתן את תחושת הביטחון, הסתכלנו עליו תמיד בהערצה".

חיסול מחבל של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי שפעל ב-7 באוקטובר (צילום :דובר צה"ל)