“בשביל אותה מבוגרת שאומרת לי תודה ובוכה אני מוכן להקריב את החיים שלי", סמל ריף הרוש (20) ז"ל, לוחם בהכשרה בבית הספר לקומנדו, עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום הרצועה ב־6 באפריל 2024.

לקריאת הפרויקט המלא >>

סערת חוק הגיוס חוזרת: גנץ משוכנע שלממשלה אין פתרון ממשי
צה"ל חוזר לג'בליה: כמה זמן צפויה להימשך הפעולה בצפון הרצועה?

“למה אני מסכן את החיים שלי? עשו את זה לפניי ויעשו את זה אחריי. בשביל אותה מבוגרת שאומרת לי תודה ובוכה אני מוכן להקריב את החיים שלי ובשביל המשפחה שלי שישבו בשקט ובנחת ושהם ידעו שיש מאחוריהם צבא ענק שישמור עליהם כל עוד אנחנו על הרגליים. ניסיתי את הכי טוב שלי וזה לאן שהגעתי. אמרתי שאם אני מתאים כבר אז למקום שיוציא ממני כמה שיותר וימקסם".

אבי הרוש, אביו של ריף: “אני עושה לריף כביסה, ותמיד לפני הכביסה אני מוציא את כל מה שיש בכיסים ואז מחזיר, הפעם החלטתי לקחת את מה שהיה בתוך הכיסים ולהשאיר אצלי בתיק. זה היה שבוע ויומיים לפני שריף נכנס לעזה. כשהוא נהרג היינו בחו"ל וכשחזרנו לארץ קראתי את המכתב. זה שפך אור על הילד האהוב שלי.

המכתבים שריף הרוש כתב (צילום: פרטי)
המכתבים שריף הרוש כתב (צילום: פרטי)

אני לא יודע למה החלטתי לשמור לעצמי את מה שהיה בכיסים (מבלי לקרוא) אבל אני שמח על כך כי זו הצוואה שלו. ריף כל הזמן ראה קודם כל את האחר וזה בולט במכתב הזה. אני לא יודע אם הייתי רושם כאלה דברים כמו שהוא רשם במכתב. זה פשוט היה הוא".

חיסול מחבל של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי שפעל ב-7 באוקטובר (צילום :דובר צה"ל)