“להיות טוב זאת השאיפה, טוב לכל, וזה לא עולה לנו כלום, להיות טובים ולעשות טוב", סרן לירון שניר (25) ז"ל, מפקד צוות בסיירת גולני, חטיבת גולני, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ב־21 בנובמבר 2023.

לקריאת הפרויקט המלא >>

סערת חוק הגיוס חוזרת: גנץ משוכנע שלממשלה אין פתרון ממשי
צה"ל חוזר לג'בליה: כמה זמן צפויה להימשך הפעולה בצפון הרצועה?

“זה סוף סוף קורה. כבר התחלתי לאבד תקווה שניכנס, וברוך השם יש לי את הזכות לקחת חלק במלחמה ולהיות בתוך עזה, להילחם, להחזיר את הכבוד של צה"ל ועם ישראל, ובעיקר לדאוג שלעולם לא עוד!

מה שהיה זה לא מה שיהיה, ואנחנו חזקים יותר, טובים יותר, מוסריים יותר, ולנו יש את התביעה האמיתית על החיים ועל הקיום שלנו בארץ ישראל, וזה הזמן לומר זאת בבירור לעצמנו ולכל העולם. עם ישראל חזק, וכל מי שינסה או ירצה לפגוע בנו, יקרה לו מה שקרה לחמאס. יש עוצמות בעם, יש אחדות, וכואב שהקב"ה צריך להראות לנו את זה בדרך הקשה. אבל אני שמח שמתגלים ויוצאים לפועל כל העוצמות והאחדות בעם.

המכתב של לירן שניר (צילום: דובר צה''ל)
המכתב של לירן שניר (צילום: דובר צה''ל)

ועכשיו זה תורי, להיות, להילחם, להעז ולפקד על צוות בעת הזאת, במלחמה הזאת. בעוז וענווה אמלא את התפקיד ואוביל את הצוות בקרב. אנחנו חזקים ומלאים בעוצמות, שמח על הזכות לקחת חלק!

אם חלילה יקרה לי משהו, אני אוהב את המשפחה שלי, ובזכותם אני מי שאני. צריך לזכור להיות בגדלות, לאהוב את החיים ותמיד להוסיף טוב בעולם. לשמח אנשים, לראות את החלש ולעזור לו. לחייך לאנשים, לזרוק מילה טובה. להיות טוב זאת השאיפה, טוב לכל, וזה לא עולה לנו כלום, להיות טובים ולעשות טוב.

שמח על החיים ועל מה שעשיתי והייתי, עבור העם שלי, עבור מי שהיה סביבי לאורך השנים והצלחתי להשפיע עליו טוב. אנחנו צריכים להיות טובים ולעשות טוב!".

מוטי שניר, אביו של לירון: “לא היינו מופתעים ממכתב כזה כי אנחנו מכירים את לירון. לירון זה מדינת ישראל ומדינת ישראל זה לירון. לירון זה האחר לפני עצמו כאשר העצמו לא עניין אותו כל כך. בתום השבעה קצין הנפגעים הביא את כל הדברים שלו, וכשפתחתי את הארגז הראשון חיפשתי את הפלאפון, לקחנו את הפלאפון ואת שאר הארגזים השארתי סגורים.

ביקשתי מבני, אלון, לחפש בפלאפון מכתבים או פתקים שאולי הוא כתב, והוא מצא את המכתב הזה שלירון כתב רבע שעה לפני שנכנס לעזה. הוא לקח את הפלאפון איתו עד למכלול, שם הוא ביקש שייתנו לו רבע שעה לכתוב בשקט כמה דברים מבלי שיפריעו לו, והוא כתב את המכתב.

כשקראנו את המכתב רעדנו והיססנו אם נכון לשתף את זה, אבל הבנתי שזה לא מכתב לנו אלא מכתב לעם ישראל. לירון כתב את המכתב ב־19 בנובמבר ונפל ב־21 בנובמבר, ביום ההולדת שלי".

חיסול מחבל של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי שפעל ב-7 באוקטובר (צילום :דובר צה"ל)