לקראת יום הזיכרון יצאה עיריית ירושלים בתוכנית מיוחדת למען דודים ובני דודים שכולים, שמטרתה לסייע להתמודד עם חווית אובדן יקיריהם במלחמה. מפגש החשיפה הראשון התקיים ביום רביעי האחרון. המשתתפים קיבלו מידע רלוונטי על מפגשי המשך, אפשרויות סיוע שונות והרצאות, והוצע להם להצטרף לקבוצות תמיכה ולהיות חלק מרשת חברתית של המתמודדים עם חווית כאב דומה. ע', אשר איבדה את בן דודה במלחמה, הגיבה בהתרגשות כששמעה על המיזם: "תודה על החשיבה. רעיון נפלא ומרגש. סוף סוף מישהו נותן לנו מקום".

דודים ובני דודים במשפחות רבות מהווים חלק בלתי נפרד מהתא המשפחתי הקרוב ובשעות הקשות ובימי האבל הם אלה שעוטפים את המשפחה הקרובה. בעיריית ירושלים הבינו כי גם הם עצמם חווים זעזוע אישי קשה ונושאים על כתפיהם משקל כבד, ואף שמשדרים לא פעם עוצמה וחוסן, הם כאובים וזקוקים לפסק זמן כדי לעצור, לעבד את השכול והאובדן ולהתמודד עם החלל שנפער. כפועל יוצא, החליטו העובדים הקהילתיים במחלקת משאבי קהילה בעירייה לשים את הזרקור על דודים ובני דודים החווים "אבל שקוף" ולתת גם להם במה בשבוע של יום הזיכרון.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אומר: "ירושלים לא שוכחת את המעגל השני, תומכת בדודים ובבני הדודים אשר שכלו את יקיריהם במלחמה, מחבקת אותם ומסייעת להם לצמוח מתוך האבל. הפעילות מהווה חלק ממערך רחב הכולל כ- 150 רשתות חברתיות וקבוצות לעזרה עצמית הפועלות כיום בעיר".