כינוס חירום של וועדת המעקב וועדת ההיגוי העליונה לערביי הנגב התקיים היום (שבת) במתנ"ס רהט. הדיונים עסקו בהתגברות ההריסות של בנייה בלתי חוקית ביישובי הבדואים והפזורה בנגב. מספר דמויות מובילות בחברה הערבית השתתפו בדיונים ונשאו דברים. 

חבר הכנסת יוסף אלעטאונה מהרשימה המשותפת, קבל על כך שכל סמכויות ההריסות בידיו של שר אחד. הוא ביקש שהמועצה תייצר וועד מקומי לכל כפר. עוד אמר, שכאשר הורסים בתים של משפחת אבו עיסא, יש להרגיש כאילו הרסו את ביתך.

הח"כ לשעבר ואיש רע"מ וואליד אלהושלה דרש הפגנה בבאר שבע. רכז השטח של המועצה לכפרים הלא מוכרים בנגב, מעיגל אלהאושלה טען שיישובים יהודים מתוכננים לקום בתוך המרחב הבדואי. 

חבר הכנסת לשעבר טאלב אלסנע, ראש ועדת ההיגוי העליונה של ערביי הנגב ציין, שיש לחברה הערבית אלפי עורכי דין, וכולם צריכים לפעול להפסקה של מה שכינה "הנאכבה בנגב". אלסנע דרש מכל הארגונים והנציגים שיהיו אקטיביים. הוא טען שאין אף נציג ערבי בוועדת התכנון המחוזית וגם אין ערבי מהנגב, בוועדת התכנון הארצית והביע חוסר שביעות רצון מכך. בתום הכינוס הוזמנו המשתתפים לסעודה בביתם של אנשי העסקים חסין ועיד אבו קדירי ברהט, בניו של השיח׳ אבו חסי.