פגיעה חמורה בבעלי החיים הימיים בגלל פסולת דיג גם במהלך פסח ויום העצמאות האחרונים, הטלפון של עמותת למען חיות הבר לא הפסיק לצלצל. זאת, בשל קריאות של מטיילים בשטחים הפתוחים לסייע לבעלי חיים במצוקה.

מבין המקרים, פקח של איגוד ערים דן הבהיל ברווז שבלע פיתיון דיג עם הקרס והחוט, אל מרפאת עמותת למען חיות הבר במושב אלישמע - הפועלת באישור רשות הטבע והגנים.

המקרה הצריך התערבות מיידית, שכן הקרס ננעץ עמוק בבשר, עמוק בגרון, קרוב לוודאי כשהברווז ניסה להשתחרר. מיד לאחר צילומי רנטגן שחשפו את חומרת המצב, הווטרינרים ד"ר עידו צורי וד"ר יעל חפר הוזעקו מיד למרפאה וביצעו ניתוח מורכב, שבסופו חולץ המפגע והברווז שרד.

הברווז הושאר במרכז השיקומי של העמותה למשך כמה ימים, שם קיבל טיפול אנטיביוטי ופיקוח צמוד - ולאחר החלמה מלאה שוחרר בחזרה לטבע אל בית גידולו הטבעי בירקון.

אביהוא שרווד, מייסד עמותת למען חיות בר, מביע דאגה עמוקה מהתופעה: "הפעם המקרה הסתיים בטוב, אך לצערנו אנו נתקלים בעשרות מקרים כאלה מדי שבוע של פגיעות בלתי הפיכות. חשוב שכולנו נגלה אחריות ונשמור על הסביבה נקייה". הוא מדגיש: "השארת חוטי דיג וקרסים בשטח פוגעת קשות בבעלי חיים רבים, וגורמת להם סבל רב ואף מוות".

יש לציין כי הניתוחים, הטיפולים ותהליכי השיקום הארוכים מצריכים משאבים רבים מהעמותה. תרומות עבור טיפול ושיקום חיות הבר אפשר להעביר דרך אתר העמותה: www.forthewildlife.co.il.