שלי בלפולסקי-קמעו, מרפאה בעיסוק במרכז היום 'גלגל התנופה' של עמותת בית הגלגלים, פיתחה לאחרונה מוצר מיוחד שנועד לסייע לאחד ממשתתפי מרכז היום המתמודד עם מוגבלות פיזית קשה. הכלי החדשני, המיועד לאפשר עצמאות לאנשים עם מוגבלויות המציירים בעזרת הפה, משתתף בימים אלו בתחרות הבינלאומית 'TOM Global Innovation Challenge'.

גיא, בן 28, המשתתף במרכז היום 'גלגל התנופה' מזה למעלה מ-7 שנים, מתעניין מאוד באמנות ובציור. עם זאת, בשל מגבלותיו הפיזיות, הוא זקוק לליווי ועזרה צמודה של איש צוות בכל פעם שהוא מעוניין לצייר, שכן אינו מסוגל להתכופף לעבר השולחן ולהשתמש בצבעים ובדף באופן עצמאי.

לאפשר עצמאות לאנשים עם מוגבלויות המציירים בעזרת הפה (צילום: עמותת בית הגלגלים)
לאפשר עצמאות לאנשים עם מוגבלויות המציירים בעזרת הפה (צילום: עמותת בית הגלגלים)

שלי, שבמסגרת תפקידה בבית הגלגלים מתמקדת בהנגשת הסביבה והפעילויות למשתתפי מרכז היום ובטכנולוגיה מסייעת, זיהתה את הצורך וניצלה את ההזדמנות שנוצרה עם פרסום התחרות על ידי ארגון TOM, העוסק בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לאנשים עם מוגבלויות. היא פיתחה מתקן ייחודי המותאם למציירים בפה, הכולל חללים למים ולחמישה צבעים שונים, כמו גם משטח המיועד לדף הציור עצמו. בכך, המתקן מאפשר לגיא ולאחרים כמותו ליצור ולצייר באופן עצמאי ללא תלות באדם נוסף.

"עובדי ומשתתפי גלגל התנופה פועלים כל העת יחד כדי להתאים ולהנגיש פעילויות פנאי, במטרה לאפשר לכולם השתתפות שיוויונית ומהנה" מסבירה שלי. "אני גאה בפיתוח ומקווה שבעזרתו  אמנים עם מגבלה יוכלו ליצור באופן חופשי ועצמאי".

גיא, בן 28, המשתתף במרכז היום 'גלגל התנופה' מזה למעלה מ-7 שנים (צילום: עמותת בית הגלגלים)
גיא, בן 28, המשתתף במרכז היום 'גלגל התנופה' מזה למעלה מ-7 שנים (צילום: עמותת בית הגלגלים)

'גלגל התנופה' השוכן בהרצליה הוא מרכז היום של בוגרי עמותת בית הגלגלים, בגילאי 21 ומעלה. במרכז הם משתתפים בתוכניות חדשניות אשר ממנפות אותם לניהול עצמי של חיי היום יום, תוך טיפוח וחיזוק היכולות והמיומנויות של כל משתתף. תוכניות המקדמות את חזון בית הגלגלים, המקדמות שילוב פעיל ושיוויוני בחברה. 

"הפיתוח החדשני של שלי מבטא באופן מיטבי את החתירה לשוויון הזדמנויות בבית הגלגלים ואת המוטיבציה לממש את שאיפה זו", אומר בגאווה אביב שפיגלמן מנכ"ל עמותת בית הגלגלים. "מזה למעלה מ-45 שנה, אנו פועלים בעזרת מתנדבים ועובדים מסורים בכל רחבי הארץ על מנת לקדם עולם טוב ושיוויוני יותר עבור בני נוער ובוגרים עם מוגבלויות פיזיות. אנו מאמינים כי לכל אדם מגיעה הזכות לשגשג, ליצור ולממש את הפוטנציאל הטמון בו, ומעודדים ותומכים ביוזמות התורמות לעצמאותם ורווחתם של אנשים עם מוגבלות".