סמלת סיוון אסרף ז"ל, בוגרת תיכון מקיף ד' באשקלון, הייתה רכזת תקשוב באוגדת עזה, ששירתה במוצב נחל עוז. היא נפלה בשבעה באוקטובר, בשבת האחרונה שהייתה אמורה לסגור בבסיס לפני השחרור המיוחל מצה"ל.

המחווה של הצופים באשקלון לסיוון ז"ל (צילום :פרטי)

לפני כשבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במכללה האקדמית אשקלון, שם סיפרה אמה, אסנת, על הילדה ששאפה למצוינות ועשתה הכל כדי לתרום למדינה. אסנת גם סיפרה על השיחה האחרונה שלה עם בתה, שבישרה לה כי מחבלים חדרו לבסיס.

גזירת החוגר של סיוון ז''ל (צילום: אלבום משפחתי)
גזירת החוגר של סיוון ז''ל (צילום: אלבום משפחתי)

"סיוון שלי הייתה ילדה יפיפייה, ילדה עם לב זהב, בעלת נתינה אינסופית. חכמה ומוכשרת", אמרה אסנת, "זו הייתה השבת האחרונה שלה לפני שחרור והחלום הראשון שלה היה לקיים מסיבת שחרור שמחה עם חברים משפחה ומוזיקה, וכשהיא נפלה הרגשתי שאני חייבת להגשים את החלום שלה ולציין את יום הולדתה ואת שחרורה מצה״ל - כמו שחלמה לעשות".

לירן דנינו הגיע לשיר בהתנדבות (צילום: אלבום משפחתי)
לירן דנינו הגיע לשיר בהתנדבות (צילום: אלבום משפחתי)

משפחתה של סיוון קיימה אמש (ראשון) באשקלון באולם סי איוונט, במעמד כ-120 בני משפחה חברים ומכרים, את מסיבת השחרור של סיוון מצה"ל, כולל טקס גזירת החוגר עבור סיוון. הזמר לירן דנינו התארח בהתנדבות וריגש את כולם כאשר הקדיש לסיוון שיר: ״אם מחר אני מת״.

גם חניכי תנועת הצופים הכינה כתובת אש ובה נכתב: "בשמיים ממעל יעידו על ים של שמחה". אמה, אסנת, ציינה: "השם השני של סיוון הוא שמחה והיה חשוב לנו לציין כמה שמחה הייתה לסיוון בלב".

אסנת, מה המסר שלך מהאירוע הזה?
"המסר הוא לכל ההורים שאיבדו את יקיריהם: לא נפסיק להנציח אותם, הם יהיו בליבנו לעד. עלינו להרים ראש ולהיות גאים בהם על מה שעשו בשביל העם שלנו. נלך בגאווה שכולם ידעו מי הם היו".

כיצד המשפחה פועלת למען הנצחתה של סיוון ז"ל?
"אנחנו כרגע מנציחים את סיוון בשיפוץ ספריית בית הספר במקיף ד׳. עיריית אשקלון ורשת דרכא עוזרים לנו להקים את הפרויקט בשביל הילדים שלנו ונמשיך להגשים את כל החלומות של סיוון".

המחווה לסיוון ז"ל (צילום :פרטי)