היום מצוין "היום העולמי לגיוון תרבותי לדיאלוג ופיתוח", שקבע האו"ם בתחילת העשור הקודם. קבוצת תיגבור, העוסקת בעיקר בשירותי כוח אדם, היא אחד המעסיקים הגדולים בישראל, ודרכה ביקשנו להיחשף דווקא לסיפורם של היוצאים מן הכלל שאינם מעידים על הכלל, אלה שלמרות גילם או זהותם מצליחים לשגשג בעולם התעסוקה הישראלי.

"כך לא נשיג את יעדי המלחמה": מסמך הזעם של הבכיר שהתפטר | דיווח
אחרי ההכרזה על הוצאת הצווים בהאג: נתניהו בתגובה ראשונה ומפתיעה

בלמעלה מ־40 שנותיה נושאת תיגבור כדגל מרכזי שלה את נושא הגיוון תעסוקתי של כל המגזרים בישראל, ומיישמת זאת כמעסיקה.
34% מתוך כלל העובדים בחברה הינם עובדים מעל גיל 60, כאשר 11% הינם מתוך החברה הערבית, 8% הינם עובדים מהחברה החרדית ו־3% אנשים עם מוגבלויות. בשנה האחרונה נקלטו בחברה 7% עובדים חרדים, 5% מהקהילה האתיופית ו־2% עובדים עם מוגבלויות ונרשמה עלייה של 14% בקליטת עובדים מהחברה הערבית.

רחלי הלפרין, בת 57, אחות במקצועה, אישה חרדית ואם לתשעה, עבדה בעבר בקופת חולים ובמחלקת יולדות. היא השתלבה בחברת תיגבור כעובדת מקצועית ולאחר חצי שנה קודמה למנהלת סניף צפת, החולש על אזורים רבים בצפון, ביניהם יישובי קו העימות המטווחים במלחמה הנוכחית.

"90% מעובדי הסניף הינם עובדים חרדים וחרדיות. בחסידות חב"ד ובכלל בסקטור החרדי, נשים חרדיות מעורבות מאוד בשוק העבודה בהייטק, ראיית חשבון ועריכת דין וישנה מגמת עלייה גם בקרב גברים המשרתים בצבא ומשתלבים בשוק העבודה", אומרת רחלי שאחד מבניה משרת בחיל האוויר ושני מיועד להתגייס ל־8200 ובעלה עובד במשרד החינוך.

הלפרין עוסקת בנושאי גמלאות סיעוד וטיפול בקשישים, נכי צה"ל וילדים להורים שעברו טראומה בעקבות המלחמה בסיוע הביטוח הלאומי, הקרן לניצולי שואה ומשרד הביטחון. "אני מרגישה שליחות לעזור לאוכלוסיות נזקקות", היא מוסיפה.

יוסף בלייר, בן 69, מנהל חשבונות בקבוצת תיגבור, אומר: "כל עוד הראש עובד וצלול אני רוצה לתרום מקצועית ולהיות בחברת אנשים. העובדה כי בחברה עובדים לא מעט אנשים בני גילי נותנת לי תוקף להבנה שאין משמעות לגיל כל עוד אדם מסוגל לקום בבוקר ולעבוד".

אבו עיאש זקריאת, בת 24, רכזת סיעוד לחברה הערבית, עובדת בסניף לוד של תיגבור מאז מגיפת הקורונה ומעניקה במסגרת תפקידה שירותי סיעוד, מימוש זכויות וטיפולים עבור קשישים. "למרות היותי העובדת הערבייה היחידה בסניף מבחינתי כולם שווים וזאת משפחה אחת גדולה. בתחילת המלחמה הרגשתי מעט בהלם ומרוחקת ולא רציתי ללכת לעבודה, אבל אחרי ישיבה משותפת החלטנו כל העובדים כי עלינו לתמוך אחת בשנייה ולעבור את זה יחד".

אורית בנבנישתי, מנכ"לית קבוצת תיגבור, מדגישה: "הגיוון התעסוקתי חייב לקבל במה משמעותית בכל חברה עסקית בהתאם לגיוון האנשים בישראל. גיוון אנושי ידוע זה מכבר גם ככלי המשפר את ביצועי הארגון וגם כאמצעי לחיבור בין אנשים. המציאות הנוכחית שלנו מחייבת על אחת כמה וכמה שילוב הטרוגני בין כל האוכלוסייה לטובת קבלת האחר. זה אתגר שהוכחנו כי הוא אפשרי".

בנימין נתניהו תוקף את האג. קרדיט: משרד ראש הממשלה (צילום :משרד ראש הממשלה)