עוד ועוד מקרים של התעללות חברות הביטוח במבוטחי פוליסות הסיעוד ממשיכים להתפרסם כאן חדשות לבקרים, אבל הממשלה ממשיכה לתת למציאות הכאוטית הזאת לקרות. הפעם מדובר בחולת סרטן סופנית וסיעודית בת 69 ממודיעין, הנאלצת להיאבק בימים אלה בבית המשפט מול חברת הביטוח הראל, המסרבת לשלם לה תגמולי ביטוח, חרף היותה מבוטחת בפוליסת ביטוח סיעודית.

העולם נותר המום: כך הצליח צה"ל להעביר כמיליון עזתים מרפיח בתוך כשבועיים
״יש אלוהים״: המגזין 'שרלי הבדו' בצעד אמיץ לאחר מות הנשיא האיראני

בתביעה שהגישו עורכי הדין רפאל אלמוג ומאיה אסולין ממשרד אלמוג־שפירא, בשמה של האישה, מצוין כי בפברואר 2022 היא אובחנה כלוקה בסרטן מסוג לימפומה גרורתית שלב 4.

החל ממועד זה חלה ירידה משמעותית במצבה הרפואי והתפקודי של התובעת, והיא נאלצת לעבור טיפולים עם תופעות לוואי רבות וקשות. היא סובלת, בין היתר, מפגיעה במערכת העצבים, מירידה דרסטית במשקל, מסחרחורות, מכאבים עזים, מאי־שליטה על הסוגרים ומדיכאון. בשל חומרת מצבה, ולאחר שנמצא כי היא זקוקה לעזרת הזולת לצורך ביצוע חמש פעולות יומיום חיוניות, אושרה לה גמלת סיעוד מטעם המוסד לביטוח לאומי - אבל לחברות הביטוח יש מדיניות משלהן וחוקים משלהן.

בשל מצבה הקשה, פנתה האישה ששמה שמור במערכת, באמצעות בני משפחתה, לחברת הביטוח הראל בבקשה לקבלת תגמולי ביטוח, שלהם היא זכאית מתוקף היותה מבוטחת בפוליסת ביטוח סיעוד קולקטיבית לחברי שירותי בריאות כללית. הפוליסה שרכשה קובעת שבמקרה של חוסר יכולת לבצע שלוש מתוך שש פעולות יומיום חיוניות, היא תוכר במצב סיעודי המזכה בתגמולי ביטוח בסכום של 5,500 שקל בחודש - תוך שחרור מתשלום דמי ביטוח חודשיים. אלא שעל פי התביעה, לאחר הליך בירור ארוך ומייגע שנמשך למעלה מחצי שנה נדהמה התובעת לקבל מכתב מהראל, שבו נודע לה כי החברה החליטה לדחות את בקשתה בנימוק שהיא "אינה עונה על ההגדרה של חולה סיעודית".

עו''ד רפאל שפירא (צילום: גולן קריאו)
עו''ד רפאל שפירא (צילום: גולן קריאו)

הראל הגדילה לעשות, כאשר צירפה למכתב הדחייה תצלום מתוך ממצאי "חקירה סמויה" שביצעה, ובו נראית "התובעת" כביכול מתפקדת בכוחות עצמה. אלא שעל פי התביעה, האישה המתועדת בצילום איננה התובעת כלל, אלא חברת משפחה המסייעת בטיפול בה. עקב התיעוד השגוי, התובעת ובני משפחתה פנו פעם נוספת לחברת הביטוח בניסיון להעמיד אותה על טעותה, אולם זו העדיפה להתבצר בעמדתה.

"בהראל העדיפו ממצאי חקירה רשלנית ומקוממת על פני חוות דעת מקצועיות של רופאים שבדקו את התובעת", אומר עו"ד אלמוג. "מדובר בפרשנות המתבססת על חקירות מגמתיות ושגויות, שבוצעו על ידי חוקרים מטעמה".

פרקליטי האישה תובעים בבית משפט השלום בהרצליה מהראל תגמולי ביטוח מאבחונה של האישה עד מועד הגשת התביעה, להכיר בזכאותה מעתה ואילך, להשיב לה את תגמולי הביטוח החודשיים ששילמה מאז שאבחונה ולהטיל על הראל ריבית עונשית פי עשרה מהנהוגה במשק בשל התנהלותה הצינית.

מהראל נמסר בתגובה: "הראל לומדת את כתב התביעה, ותפרוס את טענותיה במסגרת ההליכים המשפטיים".