הכוונה לחסום את נתיבי איילון לתנועת כלי רכב למשך כ-26 שעות ביום חמישי הבא – 30 במאי, החל מהשעה 17:00 ועד ליום שישי בשעה 19:00, בשל עבודות להנפת גשר הולכי רגל סמוך למחלף משה דיין בראשון לציון – מעוררת חששות משיבושים קשים ומקריסת מערך התנועה בגוש דן וביקורת קשה על העיתוי, בטענה שיש לבצע את העבודות בסוף השבוע.

משבר חריף ביחסים: מקורבו של נתניהו תוקף לראשונה את מצרים
צביקה יחזקאלי מסביר: מה הקשר בין אימוני שוטרים פלסטינים לבין הלווית ראיסי?

הטענות הן שעבודות מהסוג הזה בשעות הלחץ של יום חול אחר הצהריים, יביאו לשיתוק ציר תנועה מרכזי החוצה את גוש דן למשך למעלה מיממה והן היו צריכות להתבצע בסוף השבוע – החל מיום שישי אחר הצהריים עד למוצאי שבת.

זאת, מאחר ואז תנועת כלי הרכב דלילה משמעותית והסגירה ההרמטית של ציר תנועה מרכזי כמו נתיבי איילון, לא אמורה ליצור שיבושים קשים, כפי שצפוי לקרות ביום חמישי הבא (30 במאי) אחר הצהריים ובמהלך יום שישי שלמחרת.

"נראה שבגלל שיקולים פוליטיים לכאורה, שנועדו להימנע מעימות עם מפלגות חרדיות, מבצעים את העבודה המורכבת הזו ביום חול ולא בשבת, אבל יש כאן לדעתי פיקוח נפש, כי יווצרו עומסי תנועה כבדים שעלולים לגרום לשיבושים קשים", העריך גורם המעורה בביצוע העבודות.

תחנת רכבת ישראל (צילום: רויטרס)
תחנת רכבת ישראל (צילום: רויטרס)

גורם בנתיבי איילון הבהיר עוד, כי העבודות ביום חול מתבצעות בהתאם למדיניות של המדינה.

המדינה מתירה לבצע עבודות בשבת, רק במקרים של פיקוח נפש, כמו למשל, בחפירת מנהרת הרכבת הקלה בתל אביב, מאחר ואסור להפסיק את החפירה, שחייבת להתנהל ללא הפסקה.

חברת נתיבי איילון הודיעה, כי גשר הולכי הרגל יחבר בין תחנת הרכבת משה דיין למתחם האלף. בשל העבודות המורכבות, החל מיום חמישי בשעה 17:00 ועד ליום שישי בשעה 19:00, תתבצע חסימה הרמטית בכביש 20 לכיוון דרום.

כמו כן בכביש 20 לכיוון צפון, תתבצע חסימה ביום חמישי (30 במאי) בשעה 20:00 ועד ליום שישי בשעה 19:00.

בנוסף, תנועת הרכבות תופסק ותחנות צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים-יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין ייסגרו החל מיום חמישי (30 בחודש) בשעה 20:30 עד למחרת בשעה 16:00.