מליאת הכנסת אישרה אתמול בערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשות לפיתוח הנגב, אשר יזמה חברת הכנסת לימור הר מלך שבמסגרתה יכללו היישובים מדרום לקו 115 ברשת ישראל, ביניהם קריית-ארבע, וישובים מהמועצה האזורית הר חברון כחלק מהנגב.

אביה של התצפיתנית שנרצחה בנחל עוז: "ביבי צריך ללכת הביתה, נקודה"
"אין מקום מוגן עבורנו": חברי קיבוץ מפלסים מסרבים לחזור לבית שנהיה שדה קרב

ח"כ לימור סון הר מלך, יוזמת ההצעה, אמרה על החוק ש"יפסיק אפליה ועוול של שנים נגד המתיישבים בדרום הר חברון וקריית ארבע". היא הסבירה: "בחוק המקורי של הרשות לפיתוח הנגב נכללים גם יישובי הר חברון וקריית ארבע. לפני מספר שנים התקבלה החלטה שרירותית ומגמתית שבה יישובי דרום הר חברון וקריית ארבע הוחרגו מהחוק.

הרי האזור מדרום לקו 115 ביהודה ושומרון שנמצא בנגב גם הוא אזור פריפריאלי שמתמודד עם אותם אתגרים עימם מתמודדים אזורי הנגב האחרים. אם יש אזור שמוגדר נגב, אין שום סיבה שהוא יופלה לרעה רק משום שהוא ביהודה ושומרון".

ההצעה זכתה לתמיכתם של 52 חברי כנסת, 37 התנגדו ולא היו נמנעים ומיד לאחר קבלתה יצאו גינויים רבים. יאיר לפיד, ראש האופוזיציה, אמר: "שנים גונבים את הפריפריה והיום אתם".

אל המתנגדים והתוקפים את ההחלטה הצטרף ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, שמסר למעריב: "הממשלה הזאת איבדה מזמן את הבושה, ובקרוב גם את הנגב". הוא הוסיף: "בזמן שהרשויות בנגב עוד לא קיבלו את הכספים על הטיפול במפונים מאז ה-7.10, ולמרות בקשות לחזק את ההתיישבות והחקלאות לאורך הגבולות בנגב ולסייע למתיישבים חדשים, כמו בפיתחת ניצנה, הממשלה החליטה לקחת תקציב שמיועד לנגב ולהעביר אותה ליישובים בהרי יהודה". 

דורון קובע: "זו החלטה חמורה שממשיכה את הכישלון של הטיפול בנגב ובצפון".