אייל אשל, אביה של רוני שנרצחה בחמ"ל בנחל עוז ב-7 באוקטובר, שוחח היום (חמישי) עם יוני הללי ברדיו 104.5fm לאחר פרסום הסרטון בו נראו התצפיתניות ברגע חטיפתן לשבי חמאס.

אביה של התצפיתנית שנרצחה בנחל עוז: "ביבי צריך ללכת הביתה, נקודה"
בעקבות סרטון התצפיתניות: הפגנות המוניות ברחבי הארץ; איילון נחסם

בפתח דבריו אמר "האירוע של שבת ה-7 באוקטובר האירוע מתחלק לשניים בתוך בסיס נחל עוז, האחד האירוע של המיגונית ממנו נחטפו הבנות הנפלאות האלה שאתמול ראינו בסרטון. באירוע השני הוא בתוך החמ"ל".

"האירוע בנחל עוז הוא ראשיתו של כל האירוע של שבת ה-7 באוקטובר, כל מה שאנחנו יודעים ממש שהוכר אח"כ ונפתח כ'מלחמת חרבות ברזל' הכל החל בבסיס נחל עוז".

עוד אמר: "שם הייתה הפריצה הראשונה, הפשיטה הראשונה והגלים נמשכו אחר כך", המשיך: "ואז כשהם סיימו את תפילת הבוקר, וסיימו לעשות את כל מה שהם רוצים. הם הלכו לכיוון החמ"ל והשתלטו על החמ"ל עצמו לאחר קרב הרואי מול ארבעה חיילים שלצערנו גם לא איתנו היום".

עוד סיפר אשל: "היום שם מעשי אונס, טבח ווידוא הריגה ביותר מכדור אחד לגופה, התיאורים הם מזוויעים. זאת האמת והעובדות הן כואבות. המעשים שנעשו שם באותה השבת הם המזוויעים ביותר ומכניסים בכיס הקטן את שאירע בשואה". 

"נמצאת פה הנהגה שלא ראויה להמשיך דקה אחת נוספת. והנה אנחנו גם אתמול סופרים את גופות מתינו. עולות תהיות לגבי הזמן השאול שאנחנו נמצאים פה במדינה הזאת".

"יש פה ההנהגה שמשליכה את הדברים האיומים שלה על הצבא, שגם ככה הוא פצוע ומדמם, וכך אנחנו נראים - הכי סמרטוטים בעולם, וכל העולם רואה אותנו".

אשל פרש את משנתו באשר לצעדים הבאים שהוא חושב של ממשלת ישראל לנקוט בהם: "הלחימה חייבת להיפסק כאן ועכשיו, לרצועת עזה חייב להיפסק הסיוע ההומניטרי כאן ועכשיו, לאחר מכן ההנהגה חייבת להדיח את כל שרשרת הפיקוד שאחראית לשבת 7 באוקטובר".

עוד הוסיף: "תצמיחו את הקצינים הטובים שנמצאים היום למטה בשרשרת הפיקוד הנמוכה יותר, כדי שירפאו את המערכת שנקראת צבא הגנה לישראל. עלינו לעשות הכל כדי שכל החטופים באשר הם יחזרו באופן מיידי הביתה, כי אתמול הייתה צריכה להיות העסקה הראשונית".

"בצפון אנחנו צריכים לתת את הקרב המכריע שיבוא, וצריך להגיע בהפתעה גמורה", המשיך: "אנחנו צריכים לתת את המכה הניצחת הזאת לארגון חיזבאללה כדי שבסופו של דבר יירד מהקו ששולט על כל רצועת הביטחון. אנחנו לא יכולים להמשיך ליסוג אחורה - זו טעות בתפיסה".