עמותת Place.il הוקמה לפני שנתיים במטרה להגדיל את קליטת העובדים מאוכלוסיות בייצוג חסר בחברות ההייטק. בחודשים האחרונים פועלת העמותה לשלב את תושבי הנגב המערבי ועוטף עזה, ניצולי טבח 7 באוקטובר בכל המעגלים, בהייטק הישראלי.

לאור אתגרי השעה והמתח ש0חווים מועמדים רבים בעקבות המלחמה, כבר ערכה העמותה במהלך המלחמה כנס תחת הנושא "אסטרטגיות גיוס בזמנים מאתגרים" במטרה לספק לצוותי גיוס כלים להתמודד עם הקשיים שחווים המועמדים בזמן המלחמה, המתווספים למתח הטבעי הקיים ממילא בתהליך מציאת מקום עבודה חדש. לכנס הגיעו אנשי משאבי אנוש מ־45 חברות שונות.

אחד הצעירים שחייו התהפכו, גם לטובה בעקבות הפעילות הזאת, הוא חי מגל, בן 28 ממושב נתיב העשרה שחושף באומץ את סיפורו. לאחר הטבח ופרוץ המלחמה מוצא עצמו חי ללא עבודה ועם התקפי חרדה מתעצמים. כשהוא מפונה מביתו ומתגורר במודיעין שאל את עצמו איך קמים מזה ואיך ממשיכים. עמותת Place.il נכנסה לחייו בתקופה הכי רגישה שלו ונתנה לו יד, וכיום הוא עוסק במקצוע שהוא אוהב, מתגבר על התקפי החרדה ובונה את החיים שלו מחדש.

חי מגל  (צילום: באדיבות המצולם)
חי מגל (צילום: באדיבות המצולם)

"מגיל צעיר אני מתמודד עם התקפי חרדה, אבל מ־7 באוקטובר החרדות התעצמו עד כדי כך שלא הצלחתי לתפקד. עם הזמן הבנתי שאני חייב להוציא את הכאב החוצה וכתבתי ספר לילדים על איך להתמודד עם החרדה, בשיתוף פרויקט 'אביב בחיים'". מדובר בפרויקט שהקימה אמא של חי, דאלי־הדר מגל, שמטרתו לסייע לאנשים לדבר רגשות, והיא זו שעודדה אותו להוציא את הספר לאור.

חי התייתם מאביו שנהרג בתאונת עבודה כשהיה בן שנתיים בלבד. הוא לא השקיע בלימודים בתיכון, ובקושי סיים עם תעודת בגרות. במהלך שירותו הצבאי בחיל הים בתפקיד מפקד בבית ספר צור ים לנוער בסיכון, התחיל להתעניין בתכנות. הוא סיים תואר ראשון במדעי המחשב במכללת אשקלון וכבר בשנה השלישית ללימודים התקבל לעבוד בחברה גדולה עד שהחליט לעזוב. הוא ניסה את כוחו עם מיזם משלו והתחיל לחפש עבודה חדשה חודש לפני המלחמה.

"המלחמה טרפה את קלפים, כל החזון שלי והמטרות שלי השתנו משמעותית מבחינת היציבות וגם באופק התעסקותי. Place.il הגיעו בזמן הכי נכון. דרכם הגשתי מועמדות לעבודה בחברת riskified ועברתי את המיונים בהצלחה. לא יכולתי לחשוב על מקום עבודה שיתאים לי בתקופת הזמן הנוכחית, אבל Place.il הצליחו להתאים לי משרה כמו כפפה. הייתי רוצה להמשיך להתמקצע ובהמשך לעבור לדרגים הניהוליים, להמשיך ליצור מיזמים חדשים שייתנו ערך ויענו על צרכים אמיתיים של אנשים".

עידן טנדלר, יו"ר ומייסד שותף Place.il, אומר: "הייטק הוא המקום היחידי בישראל שאליו מגיעים אנשים לא כי הם בצרה, אלא כחלק מהיצירה, וזה כוחו האדיר. אנחנו מאמינים שיש המון טאלנטים בישראל שאנחנו מפספסים, והגיע הזמן שנחשוב מחוץ לקופסה, איך להביא את הטאלנט מכל קצה ולחבר את החברה הישראלית".