הבגרות במתמטיקה אשר תיערך היום ומחר, נחשבת לאירוע שדורש הכנה מקדימה ומלווה בחששות רבים גם בעת שגרה. בצל אירועי המלחמה ופינוי אלפי תלמידות ותלמידים מבתי הספר בדרום הארץ, ולאור אובדן שעות רבות של הכנה וחוסר יציבות לימודית מתמשכת, החליטו במטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית בשיתוף קרן טראמפ, להקדים תרופה למכה ולפעול למען צמצום הפערים הלימודיים במתכונת חירום ובצורה מיידית.
כך, ללא תלות במיקומם הגיאוגרפי של התלמידים, הקימו במטח מערך סיוע דיגיטלי דרך פלטפורמת גוגל מיט שפעל לאורך כל השנה, וסייע לכאלף תלמידים בצורה וירטואלית באמצעות שיעורי סיוע והכנה בליווי חונכים. האירוע הגיע לשיאו במהלך השבוע שעבר, כאשר התקיים מרתון לימודי לקראת בחינת הבגרות הארצית שמתקיימת היום ומחר.
שרון איילון, סמנכ"לית שירות והפעלה במטח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, מספרת: "במהלך חודש אוקטובר הבנו במטח שתלמידי כיתות י"א-י"ב בדרום הארץ שאמורים לגשת לבגרות בסוף השנה מתמודדים עם קושי עצום. בחשיבה משותפת עם קרן טראמפ ובתמיכתה, יזמנו את הרעיון להפעיל חונכות וירטואלית ל-1,000 תלמידים מאשקלון, נתיבות, שדרות, אשדוד ואופקים הניגשים לבגרות ברמה של 4 ו-5 יח"ל במתמטיקה."
שחף לוי, חונך בתוכנית וסטודנט לפיזיקה באוניברסיטת בר אילן, משתף על החוויה האישית שלו: "במסגרת תוכנית "חונכות דרום", חנכתי שלוש קבוצות תלמידים מבית ספר באשדוד. מעבר היותי חונך בפן הפדגוגי, מהר מאוד גיליתי שלתת זה גם לקבל. במהלך הפרויקט, גיליתי עד כמה חשובים השיח והקשר האישי בכדי להבין את הקשיים והמצוקות שלהם. החוויה שלי בתור חונך העצימה אותי גם בתור איש מקצועי וגם בתור מדריך, לפעמים אפילו אפשר להגיד חבר".
נועם יעקב ביבס, תלמיד בתוכנית 'חונכות דרום' מאשקלון , מתאר את החוויה שלו מהתוכנית: "החוויה הכללית ב'חונכות דרום' של מטח וקרן טראמפ הייתה איכותית ומעניינת מאוד. אני מרגיש שאני מוכן יותר לבחינה בזכות החונך שלי בתוכנית והצוות".