השבוע, בתוכניתם של שמעון ריקלין ואראל סג"ל בערוץ 14 הוצגו נתונים שאסף וניתח ד"ר ליעד לוי. נתוניו הדגימו שביישובי העוטף שהצביעו לשמאל נרצחו פי עשרה מאשר ביישובי הימין. ההשוואה הזו הצליחו להסעיר את הרוחות וזכתה להרבה ביקורת. היום (חמישי), הגיב לכך עילם מאור, חבר כיתת הכוננות של קיבוץ בארי בפוסט בפייסבוק.

עוררו זעם ברשת: ה"גרף" המקומם של ערוץ 14 על הטבח בעוטף עזה

הוא פתח את דבריו במילים: "אהבת עם!" ומייד אח"כ המשיך והפריך את הנתונים: "אירועי השבעה באוקטובר הם אסון לאומי המורכב מהרבה טרגדיות אישיות וקהילתיות. על פי חקירות התברר כי הכניסה לביתנו בקיבוץ בארי סימלה למחבלים פגיעה בהתיישבות, התנחלות לדבריהם, הגדולה והמרכזית ביותר ביישובי העוטף של האויב הציוני. ציר הגישה הנוח לבארי ממזרח למערב הוביל לכך שהם פשטו במאות לקיבוץ מכמה כיוונים עוד לפני השעה 07:00 בבוקר. בנוסף הלחימה בשעות הראשונות התבססה על כוח מצומצם בלבד של לוחמי כיתת הכוננות ומתנדבים מהיישוב". 

מאור הזכיר את התוצאה המצערת והמחיר הכבד, 101 נרצחים ו-11 חטופים שעדיין בשבי מהקיבוץ יחד עם 24 אנשי כוחות הביטחון שנפלו בבארי. על כן, המשיך והסביר: "המחבלים לא התעניינו בעמדות הפוליטיות של אנשי הקיבוץ, אלא יצאו למסע רצח מתועב הכולל פגיעה בילדים, זקנים, נשים וגברים".

הוא שיתף בלקח האישי של ושל לדבריו מרבית אנשי בארי, שהוא "ההבחנה בין הרוע האנושי שבא לפגוע בכולנו בישראל ללא הבחנה, אל מול הטוב האנושי שיש ברחבי העם הזה שעוטף ומנסה לסייע לנו מאז".

הוא פירט כיצד זה בא לידי ביטוי: "אנשים מכל המגזרים והדעות, ששולחים אנשים אמיצים שמסכנים ואף מקריבים את חייהם עבור כולנו. עם מרגש, שמנסה ככל יכולתו לתמוך ולהעמיד יחד איתנו קהילה מחדש. מפונים מהדרום והצפון שמחזיקים ככל האפשר מסגרות משפחתיות עבור ילדיהם שיאפשרו שגרה ונורמליות".

מאור ציין כי "זה נותן עוצמה ותקווה לעתיד שלנו כאן יחד במדינה הזו לאחר האסון שפקד את כולנו". למאור חשוב היה להדגיש ש"ההכרה כי מחלוקות ודעות מנוגדות אינן מובילות לשנאה, אלא יכולות להתקיים בהושטת יד מחבקת היא עוצמה".

עוד כתב: "על מנת לקיים אהבת אדם ואחדות בעם לא נדרשות סיסמאות או פתק בקלפי, אלא רצון להכיל ולהרגיש את כאבו של השני ולבחור במשותף". הוא סיים בדברים האלה: "אני מאמין שאפשר לראות את האדם בעיקר איך שהוא מתנהג כעם. כחבר אחד במארג אנושי שדואג ורואה את תחושותיו וצרכיו של האחר איתו יחד".

מנחם קלמנזון, אחיו של אלחנן קלמנזון ז"ל, שיחד עם אחיינו איתיאל זוהר הגיעו ביוזמתם ב-7 לאוקטובר לקיבוץ בארי והצליחו לחלץ כמאה איש בלחימה קשה במשך 16 שעות תחת אש, הגיב על הפוסט של עילם זמן קצר לאחר מכן: "מדובר על נתונים שבינם לבין הסיבות לרצח ולטבח אין דבר וחצי דבר. השנאה הייתה עיוורת וכדאי מאוד שגם האהבה תדע להיות כזאת. אני מנסה ללמד על זה זכות ומתקשה מאוד".

בתמונה שצולמה ב-8.10 בשעה 08:00, משוחחים אלחנן קלמנזון ועילם מאור (עם הגב למצלמה), דקות לפני שאלחנן נכנס לקיבוץ ונפל בקרב על הגנתו. ליד אלחנן - אחיינו,  איתיאל:

אלחנן קלמנזון, עילם מאור, איתיאל זוהר בכניסה לקיבוץ בארי, 8.10 בשעה 08:00 (צילום: משפחת קלמנזון)
אלחנן קלמנזון, עילם מאור, איתיאל זוהר בכניסה לקיבוץ בארי, 8.10 בשעה 08:00 (צילום: משפחת קלמנזון)