לפני יומיים פרסמנו כי קהילת קיבוץ ניר יצחק המתאכסנת כעת במלון יוספלאש ריזורט  בהרצליה, הודיעה באמצעות פרסום פוסט בדף הפייסבוק כי היא מחפשת בית זמני חדש. 

כנראה שבקשתם נפלה על אוזניים קשובות, כי כבר היום התקיימה ישיבה בישוב להבים, בהשתתפות ראש המועצה, חברי מועצה וראשי מחלקות, יחד עם נציגי קיבוץ ניר יצחק שפונו מביתם עוד ב-7.10 ומחפשים בית וקהילה שתאמץ אותם.

ראש מועצת להבים, מר אלעד ארזי הציג בפני נציגי קהילת ניר יצחק תוכנית שנרקמה במיוחד עבורם על ידי אדריכל ומהנדס, הכוללת מספר אופציות למגורים ביישוב להבים. בפגישה הוצגו כל התשתיות של היישוב להבים, וניתן דגש על מערכות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, והאופי הקהילתי של היישוב, לאור הצרכים שהביעו חברי ניר יצחק בפוסט. שם הובהר שהם מחפשים בית זמני לשנת הלימודים הקרובה תשפ"ה. עוד הם ציינו שישמחו להגשים את החלום הקהילתי שלהם, עד שיוכלו לחזור הביתה בבטחה.

ראש המועצה ארזי אמר כי בעיניו יש לנושא חשיבות עליונה ועל כן קיימת נכונות להקדיש חשיבה ומאמצים על מנת לתת מענה לקהילת ניר יצחק ולקלוט אותם בלהבים.

בסופה של הפגישה פרסמה מועצת להבים לתושביה הודעה ובה הביעה תקווה שהחיבור יצליח. כמו כן כתבו: "אנו מלאי ציפייה לשמוע מחברי קהילת ניר יצחק על החלטתם".

הישוב להבים שוכן מצפון לבאר שבע, מתגוררים בו מעל 7300 תושבים והוא נחשב לאחד הישובים האמידים בישראל. להבים מדורגת בדירוג 10 ברמה החברתית-כלכלית של האוכלוסייה, בדירוג זה נמצאות רשויות בודדות בלבד בישראל.