אור איילון, לוחם פוסט־טראומטי בן 28 מנס ציונה, התגייס למיזם חדש למען נפגעי המלחמה. איילון סיים קורס חובשים ושובץ בחטיבת כפיר, ובין השנים 2014־2016 שירת בגדוד שמשון כחובש קרבי בתאג"ד. במהלך השירות הצבאי הוצבה היחידה של איילון בגוש עציון, והוא היה זה שטיפל בפצועים קשה בגזרה בפיגוע ירי ופיגוע דריסה קטלניים, שבהם נפגעו כמה מחבריו הטובים.

סמוטריץ' ובן גביר מאיימים על נתניהו: "אם תקבל את העסקה - הממשלה תתפרק"   
פרשן פוקס ניוז חושש: "כל הסימנים מראים - ארה"ב בדרך למלחמת אזרחים נוספת"

לאחר השחרור הוא איילון לחוות התקפי חרדה קשים, התעורר בלילה בצרחות מסיוטים והחל לסבול מטיקים בפנים ובגוף. אולם בדרך לטפל בעצמו, הוא נתקע בגלגלי הבירוקרטיה. הוא שהה אז באילת, ו"חיפש את עצמו".

יערית שושן, העומדת בראש ארגון SOS ISRAEL, הפועל בשנים האחרונות להעלאת המודעות לתופעת הפוסט־טראומה, מספרת: "אני זוכרת היטב את השיחה שקיבלתי מאור, כשאמר לי ביאוש 'אני הולך לחתוך ורידים ולסיים את זה'. משם אני מחליטה להילחם בשבילו כפי שהוא נלחם על הארץ בגופו. יחד עם יוסי בן עזרא, שותפי ומנכ״ל עמותת שיינברג, שמסייעת לשיקום לוחמי יחידת דובדבן, אנחנו דואגים מאז שאור יקבל מענה נפשי, ומסייעים לו לצלוח את הבירוקרטיה".

בעקבות המלחמה החליטה שושן להקים את מיזם Thank you for your service – לוחמים למען לוחמים, שמפגיש בין קהילת נפגעי פוסט־טראומה "ותיקים" לנפגעי פוסט־טראומה ממלחמת חרבות ברזל. למיזם גויסו לוחמים ותיקים, ובהם איילון, שיהוו מנטורים עבור נפגעי חרבות ברזל. המיזם יתקיים בשיתוף ובתמיכה של עמותת יד עזר לחבר, ובמהלכו יוקמו מקומות מפגש ברחבי הארץ, שבהם קבוצות הפוסט־טראומה יוכלו להיפגש, לשתף ולקבל את מעטפת הטיפולים לצד סיוע נפשי ורגשי צמוד.

כיום איילון עושה מוזיקה אלקטרונית ומתקלט בארץ בכל העולם: "הרגשתי נזרק וננטש לאחר השחרור, ועברתי לבד מדורי גיהינום עם עצמי", הוא מספר. "אני מנסה להשתקם דרך הסביבה הקרובה והמשפחה, והנטל נופל על עמותות וארגונים, אבל זה לא ראוי לחברה מתוקנת. עכשיו אני מרצה על חיי ועל הפציעה שלי, והמסר שחשוב לי להעביר הוא שפציעה כזו יכולה להגיע לכל אחד, ושצריך להתמודד ולעבד את החוויה המורכבת הזו ביחד ולא לבד. רק ככה היא משתפרת".

שושן מוסיפה: "כדי לא להפוך את אלפי החיילים שנפגעו לסובלים מפוסט־טראומה, יש חלון זמן קצר לעזור ולסייע, ואנו קוראים לכלל תושבי המדינה להתגייס ולתרום לפרויקט".