עדי אברהם, בן 24 מחדרה, איש מילואים בחיל האוויר איבד את אחיו החורג אסף אדברג ז"ל שנרצח במסיבה בנובה, איתו נרצחה גם בת זוגו של אסף, סתיו ברזני ז"ל. עדי לאורך התקופה ממשיך בשירות מילואים פעיל למרות הקושי והגעגוע לאח. מעריב שוחח עמו וניסה להבין ממנו איך עברו עליו הימים מאז ומה מניע אותו.

שובו של אחמדינג'אד? הנשיא לשעבר הגיש מועמדות לנשיאות איראן
"התשובה היא לא": אוהד חמו מסביר למה חמאס לא יקבל את העסקה

בשירותו הצבאי בסדיר שירת עדי כטכנאי דרג א' בטייסת 117 בנבטים. על התפקיד הוא אומר, שמדובר ב"תפקיד קשה, סיזיפי ומלא אחריות". אך עדי שאף ליותר, "עבדתי קשה למדתי ועבדתי, והתקדמתי להיות ראש צוות", הוא מספר בגאווה. הוא המשיך והתקדם בדרגות, "הייתי אמור לחתום קבע, אך בשל הקורונה לא היו תקנים, אז השתחררתי". 

בבוקר ה-7.10 התעורר כמו כולם, מההתראות של האזעקות. "התעוררתי בבהלה כי הבנתי שיש בלאגן, הבנתי שאסף במסיבה והתחלתי לעשות טלפונים, אף אחד לא ענה היה כאוס". הוא ממשיך ומספר: "בסביבות השעה 8:40 סתיו ואסף הגיעו לחפ"ק של המשטרה, התקשרו ואמרו שהכול בסדר והרגיעו אותנו. לאחר מכן נותק איתם הקשר".

סתיו ואסף הכירו בצבא, שניהם שירתו בחיל האוויר כטבחים ביחידת 669. שניהם השתחררו יחסית מזמן, בשנים 2021/22. עדי אומר עליהם בחיבה ובגעגוע: "זוג כזה לא ראיתי בחיים שלי". על אסף הוא אומר: "ההורים שלנו ביחד מגיל 9, גדלתי אתו... אסף הוא אחי". ההיעלמות של הזוג הביאה לדברי עדי את המשפחה ל"כמה ימים של שגעת וטירוף לדעת מה קורה אתו". 

ב-12.10 קיבלו במשפחה הודעה על הירצחה של סתיו, רגע עם תחושות קשות, הוא לא מתבייש להודות, "חבר ותיק היה מולי ופשוט התפרקתי לו בידיים". מהמילואים, יצא עדי לשבעה של סתיו. כשקמו מהשבעה שלה, התבשר לי על הירצחו של אחיו אסף, "הגיעו אלינו אנשי צבא הביתה, ב-19.10. בבוקר הייתה הלוויה, היה קשה". 

יום אחרי השבעה, עדי שב למילואים. "היה קשה לחזור, אמרתי שאני חייב, לא יכולתי להישאר בבית. הייתי חייב להיות בתעסוקה. לא להשכיח את זה, אבל אולי שזה יעזור לי לעכל דברים". לגבי השירות במילואים הוא מרגיש שהוא "פה כדי להילחם ולעבוד, סביב השעון. המערך הטכני עובד ללא הפסקה כבר שמונה חודשים". גם הוא משרת כבר כמעט 8 חודשים ברצף, "וזה קשה" הוא מודה. 

עדי מתגעגע לאסף, הוא חסר את שלוות הנפש שלו, את החיוך שלו. "הוא היה הבן אדם הכי שליו שהכרתי", קובע אסף ומוסיף: "אם הייתי מתעצבן והוא היה רואה אותי, הוא היה שואל אותי - למה שאני אתעצבן על השטות הזו? הבן אדם הכי רגוע, מדהים!".

עדי סבור שהמשפחה עדיין מעכלת, אך צומחת לדעתו ועושה מאמץ להתגבר, אך זה לא קל. הוא מבקש מעם ישראל "להמשיך להיות מאוחדים כי זה הכוח שלנו ביחד, ואין לנו כלום חוץ מזה". עוד הוא מבקש: "להסתכל קדימה, להילחם בכל הכוח עד הניצחון".