עשרות חרדים מפגינים היום (ראשון) סמוך לבית המשפט העליון בירושלים בצומת הסינמה סיטי, במחאה על הדיון בעניין חוק הגיוס. המשטרה עצרה שישה מפרי סדר בגין השחתת שלטים ועליהם תמונות חללי צה״ל שנפלו במלחמת "חרבות ברזל".

צעקות ומהומה בבג"ץ: הסתיים הדיון בעתירה נגד חוק הגיוס
כמה חרדים יגויסו לצה"ל? אלה המספרים המדוברים בחוק שעל הפרק

הפגנת חרדים נגד גיוס (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
הפגנת חרדים נגד גיוס (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

כמו כן קראו לשוטרים נאצים ונוח׳בות. בנוסף, מספר מתפרעים נכנסו מתחת לכלי רכב במטרה למנוע את המשך נסיעתם וסיכנו בכל את חייהם ואת משתמשי הדרך. מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה את התנהלותם של מפרי הסדר ולצד פעולות המשטרה לשמירת הסדר קוראים להוקעת מעשיהם הפסולים, המסוכנים והמבזים- הן את השוטרים והן את זכרם של חללי צה״ל". 

חרדים ליד לשכת גיוס  (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
חרדים ליד לשכת גיוס (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

הבוקר, הרכב מורחב של תשעה שופטי בג"ץ דנו בעתירות הקשורות לגיוס תלמידי הישיבות. הדיון ארך מספר שעות והועבר בשידור חי. הטונים בין השופטים לנציג הממשלה היו נסערים במהלך הדיון. עו"ד ענר הלמן מפרקליטות המדינה: "חשוב לנו להבהיר שהממשלה ביקשה לעקוף את היועצת המשפטית לממשלה".

הממשלה, שמיוצגת בבג"ץ באמצעות עורכי דין פרטיים (דורון טאובמן וירון ליפשס), התחייבה שתשלים חקיקת חוק גיוס לחרדים עד סוף חודש יולי. "הצבעה במליאת הכנסת על רציפות החוק תועלה בימים שבין 10 ל-13 לחודש יוני, והצעת החוק תובא לדיון בוועדת חוץ וביטחון ולהכנה לקריאה שנייה ושלישית, על מנת שהחקיקה תושלם עד סוף מושב הקיץ ב-31 ביולי", כך נכתב בתגובתה לעתירות.