לזכרה של עדן: ארגון עובדי קרן קימת לישראל הקימו ספסל מעץ מלא לזכרה של עדן זכריה ז"ל בסמוך לקברה. הבוקר הצטרפו עובדי קק״ל למשפחתה וחבריה לקריאת קדיש ותהילים על קברה ולצד הספסל שהתקינו. עדן, צעירה מלאת חיים, נחטפה ממסיבת המוזיקה נובה ברעים בשבת השחורה של ה-07.10 ונרצחה בשבי על ידי חמאס. במשך חודשיים וחצי הייתה עדן מוגדרת כחטופה, ומשפחתה נלחמה ימים כלילות למען השבתה. ביום ה-66 לחטיפה, ב-12 לדצמבר, הגיעה הבשורה המרה אל פתח ביתם בראשון לציון על כך שעדן נרצחה וגופתה חולצה על ידי כוחות צה"ל מרצועת עזה.

היוזמה רקמה עור וגידים לאחר שאורין העלתה פוסט בפייסבוק בו ביקשה עזרה בבניית ספסל מעץ ליד קברה של בתה. הפוסט הגיע אל יו״ר ארגון עובדי קק"ל, ישראל גולדשטיין שרתם במהירות למשימה את דני כהן מנהל מנסרת אשתאול בקק״ל ואת צוותו. הם ניגשו במהירות לעבודה ובתוך זמן קצר בנו בבית המלאכה שלהם ספסל מעוצב ויפהפה לזכרה של עדן. הספסל, שממוקם כעת בסמוך לקברה של עדן, מסמל את האהבה והזיכרון הנצחי שהמשפחה והחברים חשים כלפיה.

עדן הייתה אשת מכירות מוכשרת ובעלת יחסי אנוש מעולים, הייתה אישה חכמה, חדה ויצירתית שאהבה מוסיקה, אוכל משובח וטיולי טבע. ביום המסיבה הטרגית, נרצח גם בן זוגה, אופק קמחי. השניים עברו לגור יחד זמן קצר לפני האירוע הנורא. משפחתה של עדן סיפרה בהלוויתה על אישה מיוחדת במינה, שתמיד הביאה אור ואהבה לכל מי שהכיר אותה.

ספסל מעץ לזכרה של עדן זכריה (צילום: קק''ל)
ספסל מעץ לזכרה של עדן זכריה (צילום: קק''ל)

בימים אלו, משפחת זכריה פועלת להנצחתה של עדן. אורין, אמא של עדן, מציגה בימים אלו הרצאת חיים בשם "לעוף עם כנפיים שבורות", בה היא משתפת את סיפורה האישי ומעניקה כלים להתמודדות עם אתגרי החיים ופיתוח חוסן אישי. הרצאתה של אורין נוגעת ללבבות רבים ומעוררת השראה במאות אנשים ברחבי הארץ שליוו את משפחת זכריה, כחלק מהמאבק להחזרת החטופים מעזה.

אורין גנץ, אמא של עדן זכריה ז"ל, הביעה את הערכתה וסיפרה: ״היה לי חשוב שיהיה לי מקום נוח להגיע ולהתייחד עם עדן שלי ז״ל.  אני מודה לעובדי קק״ל שפעלו במהירות וברגישות לייצר לי מקום בגן של עדן״.

ישראל גולדשטיין, יו"ר ארגון העובדים של קק"ל, התייחס ליוזמה ואמר: "כשנחשפתי לבקשתה של אורין, היה לי ברור שאנחנו חייבים לעשות כל שביכולתנו בכדי לסייע ולבנות את הספסל לזכרה כמה שיותר מהר וכך היה. תודה לצוות המנסרה של קק״ל בראשות דני כהן שפעל במהירות וברגישות בהכנת הספסל ושינוע לבית העלמין. זו דרך קטנה אך משמעותית לכבד את זכרה ולהעניק למשפחתה מקום לנחמה."