מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, הסביר למשתתפים בכנס השנתי של ה-Jerusalem Post בניו יורק מדוע, לדבריו, "זה הזמן להשקיע בישראל". לדבריו, הסיבה לעשות זאת היא לא רק ממניעים של ציונות, כי אם דווקא מתוך ראייה כלכלית מפוכחת שנובעת מהיכולת של הכלכלה הישראלית לצמוח. פרידמן עודד את הנוכחים לא לאבד את האמונה במדינת ישראל ולהפיץ את הבשורה ברחבי בעולם. "זו העת להצטרף למגמה וליהנות, בתקווה שבקרוב מאוד, מהצמיחה הצפויה של הכלכלה הישראלית", אמר פרידמן.

 עוד הוא מוסיף, כי הפעולות שננקטו על ידי בנק ישראל מאז תחילת המלחמה הפחיתו את השפעותיה השליליות, מבלי לפגוע בחוסנה של הכלכלה הישראלית וביכולתה לצמוח באופן מואץ ביום שאחרי המלחמה.

 פרידמן ציין את הקשרים האמיצים המתקיימים בין ארה"ב לבין ישראל. "למרות שבין שתי המדינות ישנם לעיתים חילוקי דעות, אין מחלוקת על כך שישראל היא ברת מזל שיש לה שותפה כמו ארה"ב. זו אחת הסיבות העיקריות שהרגשתי צורך לבוא לכאן היום - כדי לומר לכם תודה", אמר פרידמן לנוכחים.

 יסודותיה האיתנים של הכלכלה הישראלית, הוסיף פרידמן, תורמים לחוסנה גם בתקופות מאתגרות, ומנועי הצמיחה שלה – בהם תעשיית ההיי-טק – מסיעים לנטרל חלק מהיבטיה השליליים של המלחמה. "המהנדסים, המדענים והיזמים הישראלים", אמר פרידמן, "מתעלים את החדשנות ואת היצירתיות שלהם לטובת פיתוח מוצרים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות". הוא ציין עוד כי "בעוד שבתקופות משבר בעבר טאלנטים עזבו את ישראל, כעת, במלחמה הנוכחית – מתרחש בדיוק ההיפך: הם חוזרים לישראל". לדבריו, "זו עדות נוספת למחויבות שלהם לישראל ולהצלחתה".

 "נכס אסטרטגי נוסף שתורם לחוסן הפיננסי ארוך-הטווח של ישראל – וביתר שאת במלחמה", הוסיף פרידמן, "הוא התעשייה הביטחונית. תוך פחות מעשור, היקף הייצוא של התעשייה הביטחונית הישראלית הכפיל את עצמו. החדשנות והיצירתיות הישראלית – שרק התעצמו בעקבות המלחמה – יוסיפו להוביל לכך שישראל תהיה קטר של צמיחה, של טכנולוגיה ושל חדשנות".