טרגדיה שוברת לב נרשמה היום (חמישי) בשדרות - נקבע מותה של פעוטה כבת שנתיים שנמצאה מחוסרת הכרה, לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור ברחוב בן יהודה בעיר הדרומית.

המשטרה פתחה בחקירה: פעוט נשכח ברכב בביתו בירושלים, מצבו אנוש

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופעולות החייאה לפעוטה במקום ופינו אותה לבית חולים ברזילי, שם נקבע מותה כעבור כשעה.

חובשי רפואת חירום במד"א הלל גאל דור ויונתן דוד סיפרו: "הגענו למקום וראינו בסמוך לרכב בידיו של אזרח את הפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה וחמה מאוד למגע. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה, שכללו קירור, עיסויים, הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה אנוש".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת השנה (2024) מתו שלושה פעוטות לאחר שנשכחו או נלכדו ברכב. בעשור האחרון (2013-2024), מתו 43 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה: "שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. זה קורה בעיקר במצבים של עייפות, לחץ או יציאה משגרה. ההבנה שזה יכול לקרות גם להורה האחראי ביותר, צריכה להביא אותנו לכדי פעולה אקטיבית של מניעה. הדרך הטובה ביותר למניעה היא אימוץ הרגל מציל חיים".

היא הוסיפה: "לביטחון נוסף משמשת המערכת החכמה המותקנת ברכב. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה נוספת של הילכדות ילדים ברכב, כאשר הילדים נכנסים לרכב חונה אך לא יכולים לצאת ממנו. אני קוראת לכולם- אל תגידו לי זה לא יקרה. רק שמירה על הנחיות הבטיחות תמנע את האסון הבא".

הנחיות הבטיחות של ארגון בטרם למניעת שכחה והילכדות ברכב:
• לא משאירים ילד ברכב לבד - אפילו לא לרגע! גם לא עם חלונות פתוחים. 
• מאמצים הרגל מציל חיים -  משאירים טלפון נייד, ארנק או תיק במושב האחורי, קובעים תזכורת בנייד או שולחים מסרון לבן\בת הזוג בתום הנסיעה.
•  פותחים את דלתות הרכב בתום כל נסיעה לוודא שאין אף ילד במכונית לפני שנועלים אותו.
• כדי למנוע אפשרות להילכדות ברכב, בכל חנייה נועלים את הרכב למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. 
• בכל התארגנות לנסיעה או יציאה מהרכב, שומרים את המפתחות ביד או בכיס. שומרים את המפתחות הרחק מהישג ידם של הילדים ולא נותנים להם לשחק במפתח למניעת הילכדות.