ארבעת החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו חולצו אתמול משבי חמאס במבצע הירואי של צה"ל, במהלכו נהרג לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה ז"ל. על רקע המבצע התארח אלי ביבס, אביו של ירדן ביבס שנחטף לרצועת עזה עם רעייתו שירי ושני ילדיהם אריאל וכפיר, בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM וסיפר על תחושותיו.

תרגיל ההונאה שהותיר את חמאס בהלם: עכשיו אפשר לספר מה ידעו לוחמינו
אסטרטגיה מחפירה: נתניהו חגג הישג נקודתי והתעלם מהשאר | בן כספית

"הבשורה הזאת היא משמחת אבל פעולות כאלה יכולות חלילה להסתיים בצורה לא טובה", אמר בפתח השיחה. "לעשות פעולות כאלה בזמן שאנחנו במשא ומתן לעסקה, אני חושב שזה מסוכן. אני חושב שהיה צריך להשקיע את כל המאמצים כדי להגיע לעסקה ולשחרר את החטופים במינימום סיכון. אי אפשר לא להעריך את האומץ, התעוזה והמקצועיות של הצבא. אין ספק שכל אחד שאנחנו מצליחים להחזיר זו שמחה גדולה. אני מבין שהיה מודיעין נקודתי והצליחו להוציא את הארבעה האלה. אני שמח בשבילם, שמח בשביל המשפחות".

על הניסיונות לכונן עסקת חטופים אמר: "אני חושב שכל המאמצים צריכים להיות בעסקה שחייבים למצות עד הסוף. אני חושש מאוד ששני הצדדים תקועים בעמדות שלהם, חמאס עם עמדת עצירת הלחימה מתחילת השיחות אחרי העסקאות שהיו קודם, ואותו דבר הצד שלנו שלא זז מהעמדה שלו. אם אנחנו מסתכלים על העסקה שהנשיא ביידן דיבר עליה בתקשורת, בשלבים רואים עצירת לחימה. אני חושב שאנחנו לא יכולים לפספס את העסקה הזו. אנחנו רק צריכים אמירה אחת כדי שנוכל להחזיר את החטופים, והיא לא נאמרת".

בהמשך נשאל האם התקבל מידע חדש אודות משפחתו. "מה ששמענו זה את הסרטון, ולא מעבר. לגבי שירי והנכדים, אנחנו לא יודעים עליהם שום דבר מיום החטיפה למעט הסרטונים שראינו. מעבר לזה, מאף אחד מהחטופים שחזרו בעסקאות הקודמות או ממחבלים שנחקרו לא קיבלנו שום מידע לגביהם. דיברנו פעמיים עם ראש הממשלה, ועם חברי קבינט ועם ראש המל"ל והמוסד, עם כל מי שרק אפשר. ביקשנו שבעסקה, אם תתממש, אני חושב שצריכים לדרוש את שירי והנכדים, כי אנחנו חושבים שהם בחיים. הם היו צריכים לצאת בעסקאות הקודמות".

רגעי חטיפתו הקשים של ירדן ביבס לעזה  (צילום: רשתות ערביות)
רגעי חטיפתו הקשים של ירדן ביבס לעזה (צילום: רשתות ערביות)

תיעוד של משפחת ביבס בשבי חמאס (צילום :דובר צה"ל)

לסיום הוסיף, כי "עם כל מי שישבנו, כולם אומרים לנו שהם מוכנים לעשות הכל. אבל אני, ואני מאמין שעוד 120 משפחות, רואות שבסופו של דבר שמונה חודשים והחטופים עדיין שם. האמירה שעושים הכל קצת בעייתית כשאנחנו רואים שהם עדיין שם. מדינת ישראל לא חשבה שיעברו שמונה חודשים והם עדיין שם, ואף אחד לא יכול לומר לי מתי הם יגיעו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm