בכנס תאגידי כוח אדם זר לבנייה, שנערך בסוף השבוע בתל אביב, עמדה על סדר היום המצוקה הקשה של קבלנים בעקבות המחסור בכוח אדם, מנכ"ל משרד העבודה ישראל אוזן אמר: "אני שמח שהממשלה הבינה שצריך להחליף דיסקט, כדי לאפשר הגעת עובדים זרים לענף הבנייה בישראל בתהליך מהיר".

משבר העובדים הזרים בישראל: הממשלה תאשר את "מתווה שלי" - מה הוא כולל?
בזכות פעילות של "ארגון הקבלנים בנגב": עשרות עובדים זרים מסרי לנקה החלו בעבודתם באתרי בנייה

אוזן הבהיר: "לאור המצב הקשה של הענף, שלא יכול לתפקד בלי עובדים זרים. אפעל בכל המישורים להקלה על המעסיקים בתהליכי העבודה והבירוקרטיה והורדת עלויות".

אתר בנייה באר יעקב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אתר בנייה באר יעקב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

עוד הוסיף: "אני צופה כי בעקבות החלטת הממשלה, תהליך הגעת עובדים זרים לענף הבנייה יתקצר באופן דרמטי, ותוך כחודשיים יגיעו לענף עשרות אלפי עובדים זרים". המנכ"ל דיבר בעקבות החלטת הממשלה מלפני שבועיים להסמיך את ועדת המנכ"לים לקצר את תהליך הגעת העובדים הזרים".

לסיכום הכריז: "עד סוף החודש יגיעו במתווה הפרטי 1,000 עובדים נוספים (עד כה הגיעו מהודו 6,000), וכ־10,000 עובדים נוספים שהגעתם מותנית באישור משרד השיכון". 

אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם בלשכת המסחר, ציין שלאחרונה הגיעו לישראל באמצעות התאגידים 4,500 עובדים מהודו, שנקלטו אצל עשרות קבלנים לשביעות רצונם המלאה. למרות דבריו של ניצן, יש עדיין קבלנים המתלוננים על איכותם הירודה של חלק מהעובדים מהודו, במיוחד בתחום "העבודות הרטובות" (כמו ריצוף וטיח).