גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת שנמצאת בשבי חמאס מאז 7 באוקטובר הוא ממובילי מחאת החטופים. בשיחה עם "מעריב" שהתקיימה לאחר שחרור ארבעת החטופים במבצע הירואי ולאחר עצרת נוספת בכיכר החטופים, הוא מתייחס למבצע החילוץ ולעסקת נתניהו ומזכיר: "צריכים עסקה שתחזיר את כולם".

האם עצם הביצוע המוצלח של השבת החטופים לצד סרבנות חמאס מראה שהדרך היא באמצעות לחץ צבאי?
"המבצע היה יוצא מן הכלל והביא לנו ארבעה חטופים, אבל הכלל הוא שחטופים חוזרים בעסקה. כדי לקבל את כל 120 החטופים אנחנו חייבים עסקה וראינו כמה זה משמח שסוף סוף חטופים חוזרים חיים. יש תרבויות שבהם חוגגים פיגועים ומחלקים ממתקים כשהורגים אנשים, אצלנו חוגגים כשחטופים חוזרים הביתה בחיים. לכן אנחנו צריכים לראות עסקה שתחזיר את כולם".

במשפחת החטוף מייחלים לעסקה חד-צדדית בין ארה"ב לחמאס: "מברכים על כל מאמץ"
חיזבאללה ינסה לשתק את כיפת ברזל? הצעד שנקטו בצה"ל לאור האיום המתגבש

האם באמת יש דרך לממש עסקה כזאת נוכח סרבנות חמאס?
"אנחנו יודעים שיש לחצים גדולים מאוד על חמאס וכעת התווסף עוד לחץ. המבצע הזה אמור להיות מנוף מאוד גדול של ישראל כדי שנגיע לעסקה בתנאים טובים בתנאים שלנו. עסקת 'נתניהו' יכולה עדיין להתקיים והיא העסקה שתחזיר את החטופים הביתה".

יש טענות לפוליטיזציה של מחאת החטופים?
"המחאה למעשה מדגישה את זה שאין פה צדדים פוליטיים. בשבת ראו כמה אנשים חוגגים את חזרת החטופים ולא היה בזה שום דבר פוליטי. הייתי עם דתיים ודתיות מ'הציונות הדתית' שחגגו את החזרה כאילו שזה בן משפחה שלהם שחזר, וכל עם ישראל חגג. כולם רוצים לראות את החטופים בבית, אין בזה שום דבר פוליטי".

מבצע חילוץ החטופים (צילום: דובר צה''ל)
מבצע חילוץ החטופים (צילום: דובר צה''ל)

מה אמורה לדעתך התקשורת להעביר כמסר ולשקף כעת על המאבק?
"התקשורת צריכה להדהד את זה, להראות את זה ולהזכיר כמה זה שמח כשחוזרים חטופים בחיים וכמה זה שברירי כי כל רגע יכול לקרות להם משהו בשבי".

ההפגנה בקפלן להחזרת החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

לאן פני המאבק להשבת החטופים?
"אנחנו נמשיך להפעיל את כל המנופים וניתן את כל הגיבוי לממשלה שרוצה לקדם את עסקת נתניהו. יש ממשלה כזאת. אנחנו נעשה את זה בכנסת וברחובות ובכל מקום בעולם".