עמותת "רוח נשית" זכתה בפרס היוקרתי "אות הנשיא להתנדבות" לשנת 2024. האות מוענק השנה ליחידים, עמותות או עסקים שגילו רוח התנדבות יוצאת דופן מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל". מאות המתנדבות של עמותת "רוח נשית" הן לב ליבת העשייה של העמותה ומלוות מדי יום ובתהליכים ארוכי טווח נשים נפגעות אלימות בדרכן לעבר עצמאות כלכלית.

הצדק נעשה: לוחם המילואים ששם קץ לחייו יוכר כחלל צה"ל
"כבר לא יכול להתחבא מאחורי גנץ": בן גביר במתקפה חריפה על נתניהו

הדרך לעצמאות כלכלית עבור נפגעות האלימות היא ארוכה, מפרכת, קשה ועם עליות ומורדות, הן בשגרה והן בחירום. המתנדבות הן אלו שנוסעות ברחבי הארץ להעביר הרצאות וסדנאות להעלאת מודעות לסוגיות של אלימות, מתנדבות בתהליכי אדמיניסטרציה ומחשוב מורכבים בעמותה ופותחות מדי בוקר את בוטיק שמלות הכלה, העסק החברתי של העמותה, בו המתנדבות מסייעות ליצירת הכנסות שכולן קודש לקידום נשים נפגעות אלימות.

מאז שבעה באוקטובר צוות העובדות, יחד עם המתנדבות, מהוות את החזית של העורף - נלחמות על כל אישה ואישה, משמיעות ללא הרף את קולן של נפגעות האלימות בכל פלטפורמה אפשרית, זועקות במרחב הציבורי שהאלימות בבתים גואה.

עו"ס תמר שוורץ, מנכ"לית העמותה: "אנחנו נרגשות לעמוד לצד ארגונים ועמותות שהפכו עולמות מאז פרוץ המלחמה ומבקשות להודות לכבוד הנשיא יצחק הרצוג, לגברת מיכל הרצוג רעיית הנשיא ולוועדת הפרס, על הבחירה בעמותת "רוח נשית". אנחנו מבקשות להודות למתנדבות היקרות שלנו. האות הזה מוקדש לכן".