כ־900 חברי תנועת "חברותא", המכונה "תנועת הנוער של הגמלאים", יצאו בשבוע שעבר לטיול שנתי מיוחד בעיר הבירה ירושלים, כולם בני 65 ומעלה מכל רחבי הארץ ומכל קצוות החברה הישראלית.

הם טיילו בירושלים בסיורים שונים בעיר אשר הודרכו על ידי מדריכי קק"ל ששותפים לפרויקט. תוכנית "חברותא", שאותה מפעילה מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל (מקו"ם), מורכבת מכ־50 קבוצות חברתיות של גמלאים בכל הארץ ומטרתה בראש ובראשונה הפגת הבדידות ויצירת מפגשים חברתיים חדשים.

צבע למיגוניות: עיריית אשקלון בפרויקט מיוחד שיחזיר את הביטחון והחיים לעיר
מחקר חדש: ניסיון ראייתי מוקדם עוזר בפיתוח עיבוד רגשי

בתקופת המלחמה קיימו חברי התנועה מגוון פעילויות כמו בישול לחיילים, הכנת מארזי מוצרים למשפחות מפונות ונזקקות, פעילות לילדי ונשות המגויסים, הקמת מרכז משימתי בים המלח שבו נארזו 5,000 חבילות לחיילים ועוד. הזקנה נמצאת תמיד בחצר האחורית של החברה, אבל מאז 7 באוקטובר נחשפה החברה הישראלית גם לעוצמה שבזקנה, הפרספקטיבה והניסיון של אנשים שחוו מלחמות וראו דבר או שניים בחיים ויש בהם תקווה לחברה ולמדינה.

דנה סמימיאן, רכזת תוכנית "חברותא", מספרת: "כמו כלל החברה, גם זקני השבט חווים את הקושי בתקופה הזו. התלבטנו מאוד אם לציין את האירוע השנתי שלנו יחד והחלטנו שחשוב לנו לשמוח במה שיש לנו, לתת תקווה וגם להיזכר יחד במה שאיבדנו במלחמה. יש לנו בטיול קבוצות שהיו מפונות במשך חצי שנה שרק עכשיו חוזרות לשגרה. מה שמסייע לחברי התנועה לעבור את התקופה היא פעילות ענפה שאנו מקיימים שמייצרת עבורם מקום למפגשים חברתיים, לתעסוקה, ואפילו תוכנית שבה הם יכולים לסייע למאמצים הלאומיים".

שר שלום ג'רבי, מנהל חטיבת חינוך וקהילה בקק"ל, מוסיף: "קק"ל שותפה לעשייה ולפעילות של מקו"ם באמצעות הפעלת הקהילות המשימתיות בנושאים של אחריות סביבתית, חברתית ואהבת הארץ, ואנו מברכים על שיתוף הפעולה הפורה".