לאחר הליך גישור ממושך ומורכב, הקצין נ' מיחידת אגוז שירה בשוגג ברס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר, הודה והורשע בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות.

במסגרת הסדר הטיעון בין הסנגוריה לפרקליטות הצבאית, נקבע כי נ' ירד מדרגת סגן לדרגת סמל, ולא ירצה עונש מאסר בפועל. כתב האישום המקורי ייחס לנ' גרימת מוות ברשלנות. עם זאת, במסגרת הסדר הטיעון המקל נקבע כי תיוחס לו עבירה של חריגה מסמכות בלבד.

רס''ן אופק אהרון ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ן אופק אהרון ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

הכרעת הדין המרשיעה ניתנה היום (חמישי), ובשבוע הבא צפוי להינתן גזר הדין. אם לא יהיה אירוע חריג, השופטים צפויים לגזור על נ' הורדה בדרגה ומאסר על תנאי בלבד. במהלך הדיון נ' התנצל בפני משפחות חבריו ההרוגים ליחידה, ואמר "אין לי מילים שיביעו את הכאב מהאירוע הנורא הזה".

הקצין שירה למוות במפקדים מאגוז מואשם בגרימת מותם ברשלנות
"לא כועסים עליו": משפחתו של רס"ן אופק אהרון במסר לקצין שירה

כזכור, נ' יצא לחפש בשטחי אימונים אמר"ל שנגנב לאחד הלוחמים, וחצה גבולות גזרה של כוח אגוז שהתאמן באזור באותו השבוע. רס"ן אהרון ורס"ן אלחרר זיהו את נ' כדמות חשודה ועקבו אחריו עם שני חיילים. נ' הבחין בדמויות עם נשקים מטווח קצר – וביצע את הירי הטרגדי.

הלווית אופק אהרון (צילום: אבשלום ששוני)
הלווית אופק אהרון (צילום: אבשלום ששוני)

מהסנגוריה הצבאית נמסר: "בסיום הליך גישור ממושך שנערך תוקן כתב האישום שיוחס במקור לנ', ושונתה העבירה לעבירה של חריגה מסמכות שאין בה קשר סיבתי בין מעשיו לבין מותם המצער של המנוחים". 

עוד נמסר כי "מדובר באירוע טראגי וקשה לכל הדעות, המסתיים היום בהסכמות כוללות בהמשך להמלצות המגשר שבחן את כלל הטענות וההיבטים המורכבים. אנו משתתפים בצערן ובאובדן הכבד של משפחת אלחרר ומשפחת אהרון".