אורה חתן, תושבת מושב שתולה, שוחחה הבוקר (שישי) עם אריה אלדד ורון קופמן ברדיו 103fm והתייחסה לירי המסיבי שנמשך לעבר הצפון מזה מספר יממות. 

מצב עגום: נתוני תאונות הדרכים בישראל בשפל עצום
הקצין מאגוז שירה למוות באיתמר אלחרר ואופק אהרון הודה והורשע

"קמנו לבוקר שקט יחסית חוץ מפצמ"ר שראיתי אותו, אני חושבת שהם מנסים להצית את היערות ומדי פעם הם זורקים לפידי אש", אמרה. "בשתולה נפגעו בתים רבים מנ"ט, כל התושבים עזבו למעט כיתת כוננות ואני. אפילו יום אחד לא עזבתי, נשארתי ואני מפנקת את חיילי צה"ל, מבשלת להם אוכל ביתי וחם, אני לא משתעממת ואין לי זמן לפחד". 

עוד סיפרה: "רוב התושבים פה עם משפחות וילדים, לא נעים להיות במקום שמטווח כל הזמן. אתה צריך להיזהר ולהישמר, אי אפשר לצאת לגן שעשועים, אתה חייב להיסגר בבית והבתים מטווחים. אני מבינה אותם. אני את הבית לא עוזבת, אני נותנת שיעור בציונות לילדים שלי, אנחנו לא צריכים לברוח. זה הבית שלנו. זה מה שחיזבאללה רצה, הכל שממה, והוא השיג את זה". 

"יש אווירת נטישה מצד השלטונות", אמרה. "באים אבל נפגשים עם ראשי המועצות וראשי היישובים, צריך שייפגשו עם התושבים ויחזירו להם את הביטחון והאמון, שמדינת ישראל תגן עליהם, שצה"ל ייתן את המכה האנושה לחיזבאללה בבוא העת. אני רוצה להאמין כך. זו הייתה החלטה שגויה לפנות את התושבים, החלטה היסטרית. בלבנון השנייה ספגנו יותר קטיושות ואנשים לא עזבו, והעורף היה חסין וחזק.

כולם נטשו, ולך תחזיר אותם עכשיו. הם לא סופרים אותנו, לא ספרו אותנו לפני המלחמה ולא ספרו אותנו עכשיו. בשביל להוציא היתר בנייה פה מוציאים לך את הנשמה, בשביל לקנות לחם וחלב אני צריכה לנסוע 35 ק"מ עד נהריה. אין פה אזורי תעשייה, הצעירים עזבו לפני המלחמה ולא יחזרו, אין להם למה לחזור, אין להם מקומות תעסוקה, זה כבר לא זה". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm