יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ העניק אמש ראיונות למהדורות החדשות על רקע פרישתו מן הממשלה, במהלכם חזר על קריאתו לקיים בחירות בקרוב, ביקר את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשמיע התבטאות חדשה ודרמטית בנוגע לגורל משפחת ביבס. טל שניידר ('זמן ישראל') וישראל כהן ('קול ברמה') ניתחו היום (שישי) את מצבו של גנץ לאחר פרישתו בשיחה עם רון קופמן ופרופ' אריה אלדד ב-103FM.

שניידר: "חשו קצת בסקרים, אבל בגלל שזו הייתה עזיבה שדובר עליה מראש, את רוב הרגשות היו במאי. אתמול גנץ יצא לסבב ערוצים, כולם קיבלו באותה שעה באותו מקום. אני חושבת שהוא מנסה להקרין המון ממלכתיות. גם ההליכה לערוץ 14, לא מחרים אף אחד, התפקיד שלו בעיני מחנה השמאל צריך להיות לוכד הקולות הימניים. אף אחד מהשמאל לא רוצה שהוא ייקח קולות מלפיד או גולן, אלא של אותם אנשים שרוצים ימין ממלכתי. לציבור יש סוג של גמישות מחשבתית, בשלב הזה לפחות. הוא מנסה להיות גם מקובל על החרדים, גם על הימנים". 

"סיפקו יכולות שלא היו לנו": כך סייעה ארה"ב במבצע שחרור החטופים
בכיר חמאס מודה: "לאף אחד אין מושג" כמה חטופים ישראלים עדיין בחיים

כהן: "יש דברים שגנץ אמר, לפחות בחלק מהערוצים, שאתה יודע שאפשר להתחבר אליהם. לעסוק פסק זמן במלחמה כדי להביא את החטופים. לדעתי הוא יצא מוקדם מדי עם הראיונות, כי הרבה מאוד בימין עדיין מאוכזבים וחושבים שהוא היה צריך להישאר ולהיות חלק מהקבינט המצומצם".

שניידר: "עוד כמה חודשים גנץ יפסיק להיות מזוהה עם המלחמה, ונתניהו יישאר זה שמזוהה איתה".

בהמשך התייחסה שניידר לסוגיית חוק הגיוס: "נתניהו ירוויח זמן, יש לנו בסך הכל חודש וקצת ואז הם יוצאים לחופשה של שלושה חודשים. אין אף אחד בקואליציה שמוכן לפזר את הכנסת על כזה סיפור. תהיו בטוחים שהם ירימו קומבינה. צה"ל לא יקבל עזרה מהכנסת, וגם הציבור הישראלי שנושא על גבו את השכול, את הפציעות ואת הסבל הגדול, הם גם לא יקבלו עזרה מהפוליטיקאים. הם לא יתגייסו, והצבא ימשיך להידלדל".

הפגנת חרדים נגד הגיוס  (צילום: איתי רון פלאש 90)
הפגנת חרדים נגד הגיוס (צילום: איתי רון פלאש 90)

כהן: "הייתה נוסחה מאוד מעניינת, לא היו צריכים להצביע על החוק. נתניהו עטף את זה בצורה שזה בסך הכל עניין טכני. נכון שמה שמדובר עליו עכשיו, ה-3,000, בואו נגיד את האמת, זה משהו שיהיה אפשר לעמוד בו. גם לפי הקריטריונים של החרדים. אבל זה נותן פתח שאמרו בבג"ץ שזו רק ההתחלה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm