היום (שישי) התקיימה בירושלים "צעדת המופקרות" זו השנה השתים-עשרה. השנה, בשל המלחמה הממושכת, תוכננה הצעדה במתכונת שונה. הצעדה החלה בהתכנסות ומחאה בכיכר ציון והסתיימה בבר הצאפלין, שם נערכה בימת נואמות בה יסופרו עדויות וחוויות אישיות.

יוזכר כי בצעדות הקודמות שנערכו בירושלים, חיפה, באר שבע, פתח תקווה, ראשון לציון ותל אביב השתתפו אלפי צועדות וצועדים. בצעדה שנערכה בירושלים לפני כשנה השתתפו למעלה מ-700 צועדות. 

תמרה יצחק, ממארגנות הצעדה: "השנה האיום על הזכויות והביטחון שלנו גדול מאי פעם. אבל גם לפני כן, לא היינו מוגנות כאן. אנחנו במצב חירום תמידי. כל אישה מוטרדת במהלך חייה, 1 מכל 3 עוברת תקיפה מינית ו-1 מכל 5 נשים עוברת אונס. מתחילת השנה 12 נשים נרצחו על רקע מגדרי. ועדיין, נבחרי הציבור שלנו לא נוקפים אצבע. השנה שנת 2024, ועדיין מאשימים נפגעות.ים בפגיעות המיניות שהן עברו. אנחנו מסרבות לקבל את המציאות הזו".

אחינעם הולנדר, ממארגנות הצעדה: "אנחנו מפגינות גם השנה, ובמיוחד השנה. חייב למחות על אלימות נגד נשים. זה מצב שלא נעצר בגללהמלחמה, אז אל תגידו לנו שזה לא הזמן. זה תמיד הזמן, ואין לנו את הפריבילגיה לחכות".

ליאורה ישייב, ממארגנות הצעדה: "לא תפחידו אותנו. לא תבריחו אותנו. אנחנו נשאר כאן ברחובות ירושלים, עד שנזכה לביטחון בסיסי. כי אנחנו אמנם מופקרות, אבל אנחנו לא לבד. אנחנו לוקחות את המרחב הציבורי בחזרה. אנחנו לא אשמות לא משנה מה אנחנו לובשות או עושות, ואנחנו קוראות לנבחרי הציבור שלנו להתעורר – אנחנו דורשות את הזכויות הבסיסיות שלנו".

צעדת המופקרות, ששמה הקודם הוא צעדת השרמוטות, היא חלק מתנועת ה-Slutwalk העולמית שנוסדה בקנדה כאשר שוטר מקומי אמר שנשים צריכות להפסיק להתלבש כמו שרמוטות אם הן לא רוצות להיאנס. יוזמות ה-Slutwalk הראשון מחו נגד התפיסה שמקשרת בין התנהגות ולבוש הנפגעות לבין התקיפה שהן עברו.